Véget ért egy legenda – befejeződött a Volkswagen Bogár gyártása

Titkon szinte mindenki vágyott rá, hogy egy ilyen vagány múltidéző járgánnyal járja az utcákat, mely az elmúlt 80 évben óriási hírnévre tett szert. Kevesen tudják azonban, hogy a Bogárnak három típusa volt az első KdF Wagen megjelenését követően, azonban a világ legtöbb részén az eredeti Bogár maradt gyártásban – derül ki a Totalcar írásából.  

A Bogár először Európában, majd Észak-Amerikában, később Latin-Amerikában tett szert nagy népszerűségre és segítette az embereket az autóhoz jutáshoz, ugyanis szeretetre méltó formája és sajátos hangja mellett alacsony ára is igen vonzónak bizonyult. Az autó 1968-ban vált világhírűvé, ugyanis a sokak által ismert Kicsi kocsi filmek (angolul: The Love Bug) sztárja is volt.

Érdekesség, hogy az ikonikus modellt Ferdinand Porsche fejlesztette ki, azonban öt évvel korábban a magyar származású Barényi Béla már előállt a formával. A tervek hasonlósága miatt per is indult, amit végül Barényi nyert meg.

A Beetle új típusai nem tudták felvenni a versenyt sem elődjük hírnevével, sem a vásárlói igényekkel

Miután az autó az európai és észak-amerikai kereskedésekből technológiai elavultsága miatt eltűnt, 1998-ban múltidéző slágertermékként a New Beetle sikere még elődjéét is elhomályosította.


Hirdetés

A diadalmenet azonban nem tartott sokáig: az új Bogár nemcsak nagyon drága, de primitív technológiájú, kényelmetlen autó lett.

A vásárlói kedv először Észak-Amerikában esett vissza, a zuhanó tendenciát a 2011-es harmadik generációs modell piacra dobása sem tudta megállítani: külalakja látványosan elkopott, az új típusra már szinte senki nem volt kíváncsi.

Az ikonikus autó máig sokak kedvence

A Volkswagen nyolc évig forgalmazta az új típust, azonban 2018-ban már csupán 11 ezer autó fogyott az Egyesült Államokban, 14 ezer Európában, ez a forgalom pedig nemhogy némi nyereséghez, de még a gyártás fenntartásához is kevés volt. Azt ugyan nem lehet kijelenteni, hogy a Volkswagen soha többé nem próbálkozik majd a retró-formatervű autók gyártásával, de az biztos, egy időre a Bogár a süllyesztőbe kerül (a Volkswagen vezérigazgatója szerint a Bogár-utód a távlati tervekben sem szerepel).

Egyelőre a legendás autó története ugyan véget érni látszik, de biztosak vagyunk benne, ha elgurul egy Bogár az utcán szeretetteljes pillantások kísérik majd.

A Totalcar teljes írása a linkre kattintva érhető el.

Képek forrása: unsplash.com

'Fel a tetejéhez' gomb