Véget ért egy legenda – befejeződött a Volkswagen Bogár gyártása


Hirdetés

Titkon szinte mindenki vágyott rá, hogy egy ilyen vagány múltidéző járgánnyal járja az utcákat, mely az elmúlt 80 évben óriási hírnévre tett szert. Kevesen tudják azonban, hogy a Bogárnak három típusa volt az első KdF Wagen megjelenését követően, azonban a világ legtöbb részén az eredeti Bogár maradt gyártásban – derül ki a Totalcar írásából.  

A Bogár először Európában, majd Észak-Amerikában, később Latin-Amerikában tett szert nagy népszerűségre és segítette az embereket az autóhoz jutáshoz, ugyanis szeretetre méltó formája és sajátos hangja mellett alacsony ára is igen vonzónak bizonyult. Az autó 1968-ban vált világhírűvé, ugyanis a sokak által ismert Kicsi kocsi filmek (angolul: The Love Bug) sztárja is volt.

Érdekesség, hogy az ikonikus modellt Ferdinand Porsche fejlesztette ki, azonban öt évvel korábban a magyar származású Barényi Béla már előállt a formával. A tervek hasonlósága miatt per is indult, amit végül Barényi nyert meg.

A Beetle új típusai nem tudták felvenni a versenyt sem elődjük hírnevével, sem a vásárlói igényekkel

Miután az autó az európai és észak-amerikai kereskedésekből technológiai elavultsága miatt eltűnt, 1998-ban múltidéző slágertermékként a New Beetle sikere még elődjéét is elhomályosította.

A diadalmenet azonban nem tartott sokáig: az új Bogár nemcsak nagyon drága, de primitív technológiájú, kényelmetlen autó lett.

A vásárlói kedv először Észak-Amerikában esett vissza, a zuhanó tendenciát a 2011-es harmadik generációs modell piacra dobása sem tudta megállítani: külalakja látványosan elkopott, az új típusra már szinte senki nem volt kíváncsi.

Az ikonikus autó máig sokak kedvence

A Volkswagen nyolc évig forgalmazta az új típust, azonban 2018-ban már csupán 11 ezer autó fogyott az Egyesült Államokban, 14 ezer Európában, ez a forgalom pedig nemhogy némi nyereséghez, de még a gyártás fenntartásához is kevés volt. Azt ugyan nem lehet kijelenteni, hogy a Volkswagen soha többé nem próbálkozik majd a retró-formatervű autók gyártásával, de az biztos, egy időre a Bogár a süllyesztőbe kerül (a Volkswagen vezérigazgatója szerint a Bogár-utód a távlati tervekben sem szerepel).

Egyelőre a legendás autó története ugyan véget érni látszik, de biztosak vagyunk benne, ha elgurul egy Bogár az utcán szeretetteljes pillantások kísérik majd.

A Totalcar teljes írása a linkre kattintva érhető el.

Képek forrása: unsplash.com


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb