Nemtelen(ítő) támadás az Androidos emojik ellen
Az első emojik mintegy húsz éve, 1999-ben születtek meg. Napjainkra már több, mint 3000 van ezekből a kis ikonokból, és az emojik tárának bővülésével egyre több érzelmet, témát lehet megjeleníteni grafikailag a chatelés során (többek közt léteznek a kereszténységhez kötődő emojik is, mint például a kereszt és a templom szimbólumok).
Az utóbbi időben azonban az emojik terén is érzékelhető egy térhódítási törekvés a genderisták részéről, akik azt szeretnék, ha itt sem mutatkoznának meg a nemek sajátosságai. A Google androidos emojikért felelős dizájnere, Jennifer Daniel is annak a híve, hogy a grafikai ábrázolásban minél több legyen a ”nemtelen” figura.
Daniel hangsúlyozta ugyan, hogy az új figurák nem „genderqueer, harmadik nemű, aszexuális, vagy gendersemleges” karakterek lesznek, azonban óhatatlanul adódik a kérdés, miért van szükség arra, hogy az emojik által a nemiség kevésbé fejeződhessen ki.
Eddig sem volt ebből probléma: aki férfiként identifikálta magát, az férfi emojit használt, aki nőként, az pedig nőit.
A fastcompany cikke szerint könnyen elképzelhető, hogy a Google által létrehozott nemtelen emojik hatására a cég riválisai – például az Apple – is hasonlókkal állnak elő. Mindezek fényében könnyen lehet, hogy a genderlobby „vívmányai” a virtuális tér egy újabb szegmensét is uralmuk alá vonják.