Elkészült a Digitális Immunerősítő Kézikönyv
Felmérések szerint az „Z” és „Alpha” generáció tagjainak 90 százaléka naponta használja az internetet, 20 százalékuk állandóan online közegben van, minden negyedik fiatalt pedig már ért adatlopás vagy annak kísérlete. Hogyan tud a pedagógus ezzel a nagymértékű fejlődéssel lépést tartani, hogyan tudja könnyedén megérteni ezt a világot?
(Fotó: Botár Gergely/kormany.hu)
Sajnos azt mondhatjuk, hogy hiába rendelkezik egy pedagógus az offline világban évtizedes tapasztalattal, az online térben megvalósuló cselekményekre még nem készültek fel. Amíg teljesen természetes az, hogy a tanítványok figyelmét felhívják arra, hogy ne fogadjanak el idegentől ajándékot, ne üljenek számukra ismeretlen személy autójába, addig az online térben való viselkedésre sok esetben nem kapnak kellő iránymutatást a fiatalok. A tudatos nevelés most már a digitális világban való eligazodásra is ki kell, hogy kiterjedjen. Ahhoz, hogy a pedagógus felkészítse tanítványait, magának is meg kell ismerkednie az online kihívásokkal.
(Grafika: Staller István)
A 2018-ban kiadott Digitális Immunerősítő Csomag több mint 100 javaslata hasznos és gyakorlatias segítséget nyújt a mindennapokban. A most elkészült Digitális Immunerősítő Kézikönyv az Immunerősítő Csomag témáit fejti ki, és tartalmazza az egyes területeket érintő kiberbiztonsági, valamint a diákokkal való interaktív kommunikációra szóló javaslatokat. Egy olyan útmutató, amely segít eligazodni a digitális labirintusban, segít beazonosítani a veszélyforrásokat és megoldást kínál a biztonságos internetezésre.
A Digitális Immunerősítő Kézikönyv ITT tekinthető meg.
Fecske Gábor László