Sértettük a gender ideológiát, ezért megtámadtak minket – Ignacio Arsuaga az S4C-nek
Nemrégen hallottuk a hírekben, hogy a spanyol kormány elvette a HazteOír (magyarul: Hallasd a hangod) egyesülettől a közhasznú jogállását. Miért is?
A kommunisták által is támogatott szocialista kormányzat valóban elvette tőlünk a közhasznúságot, de korántsem azért, mert a jogszabályokban meghatározott kritériumoknak ne felelnénk meg: a tevékenységeink volumene és típusa alapján is méltóak vagyunk és voltunk a közhasznú státuszra. Az ok egész egyszerűen az, hogy egy olyan kampányt indítottunk két éve, 2017-ben, amely nem a hatalom ízlése szerint való.
Pedro Sánchez kormánya ennek a jogi státusznak az elvételét az ideológiai elnyomás és üldözés fegyvereként használta a HazteOír ellen.
Az egyetlen – kimondott – indoka az egyesület közhasznú státusztól való megfosztásának egy 2017-ben folytatott, úgynevezett #HOBus kampányunk volt (egy autóbusz oldalára festett üzenetekkel igyekeznek minél több emberhez eljuttatni az egyesület által képviselt értékeket – a szerk.), melyben a szülők jogainak védelmében szálltunk síkra, kimondva, hogy a szülőknek tudniuk kell arról, hogy szexuális nevelés címén mikkel tömik a gyerekeik fejét az iskolában. A spanyol kormány szerint ez a kampány “nem respektálta a miénktől eltérő véleményen levőket”. Ez volt az ok, semmi más.
Ez így megy arrafelé? A kormány egyszer csak ideológiai alapon hoz jogi relevanciával bíró döntéseket, mert éppen úgy van kedve?
Minden évben megtörténik, hogy egyes szervezetek elveszítik a közhasznú jogállásukat, vagy mert nem tudják teljesíteni azokat a kritériumokat, amiket a jogszabály támaszt, vagy mert a működésükben olyan súlyos rendellenességek vannak, amelyek jogszabályba ütköznek.
Ami viszont nem normális dolog, az az, hogy ideológiai indokok alapján elvegyék a közhasznúságot, pusztán azért, mert az adott szervezet tevékenysége sérti a politikai korrektség és a gender ideológia dogmáit és az LMBT szervezetek véleményeit.
További érdekesség, hogy olyan, ideológiailag súlyosan terhelt csoportok, mint például a Federación Estatal de Lesbianas, Gays, Transexuales y Bisexuales (FELGTB), az abortuszpárti és abortusz klinikákat működtető Doctor Morín Alapítvány vagy a katalán függetlenséget szorgalmazó Òmnium Cultural továbbra is közhasznú státuszban maradhattak.
Említette a 2017-es #HOBus kampányt mint a döntés indokát. Mi is volt ez pontosan?
A HazteOírral indítottunk egy információs kampányt, hogy minél több szülőhöz eljuttassunk ingyenesen online egy könyvet, melynek a címe az volt, hogy a Tiltott Könyv (#ElLibroProhibido). Ez a kiadvány részletesen elmagyarázza, hogyan tettek jogszabály által kötelezővé Spanyolország tizenegy autonóm közösségében
egy olyan szexuális nevelési programot, amelyről a szülő számára semmiféle tájékoztatást nem adtak, mindazonáltal minden diáknak, minden évfolyamon, minden osztályban kötelezővé tették.
A kampányban 300 ezer emberhez sikerült online eljuttatni ezt a kiadványt.
A jogszabályok által kötelezővé tett oktatóprogram a gender ideológián alapul, és a gyerekeket arra biztatja, hogy kérdőjelezzék meg a szexuális identitásukat, például úgy, hogy vegyenek fel a másik nem által viselt ruhákat. A módszertan része többek között az is, hogy LMBT-aktivisták tartanak előadásokat és gyakorlati foglalkozásokat a fiatalkorú diákoknak, kötelezi az iskolákat, hogy a könyvtáraikat feltöltsék a gender ideológiát és az LMBT mozgalom tananyagait tartalmazó könyvekkel, hogy a tanulók számára tegyenek elérhetővé LMBT publikációkat, és javasolja, hogy az iskola ünnepelje meg a Meleg Büszkeség Napját.
A kampányra azt találtuk ki, hogy Spanyolország több nagyvárosában buszokra festett üzenetekkel népszerűsítsük a könyvet. A buszok keresztül-kasul járták a városok utcáit, az oldalukra pedig figyelemfelkeltő üzenetet festettünk.
A jelmondat, amit alkalmaztunk, az volt, hogy a “fiúknak fütyje van, a lányoknak nunija”.
Ez világos üzenet, ami persze ellene ment a gender elmélet alapdogmájának (mely szerint a biológiai nem és a társadalmi nem elkülönülnek egymástól, ez utóbbi tetszőlegesen választható – a szerk.), amit oly nagy vehemenciával próbálnak az iskolákban népszerűsíteni.
Mi a története a HazteOírnak, milyen kapcsolatban áll a Magyarországon is nagyon ismert CitizenGo-val?
Az egyesületet 2001-ben alapítottuk a barátaimmal azért, hogy hatékonyan tudjunk eljuttatni általunk fontosnak tartott üzeneteket minél szélesebb rétegekhez az életvédelem, a család mint a társadalom alapsejtja, az oktatási- és a vallásszabadság témaköreiben. Évről évre fejlődtünk, növekedtünk, az alapításkori, kezdetleges hálózatból fokozatosan alakult ki az a nemzetközi jelentőséggel bíró civil szervezet, amelynek ma már több, mint 10 millió követője van világszerte.
A CitizenGo-t pontosan azért hoztuk létre 2013-ban, mert ki akartunk lépni Spanyolországon kívülre is, hogy az élet, a család és a szabadság védelmében a világ nagy részén, így pl. Magyarországon is hallassuk a hangunkat.
Mely országokban van ma jelen a CitizenGo? Hány kampányt sikerült eddig realizálniuk?
A CitizenGo a világ majd minden részén jelen van. 12 nyelven folytatunk kampányokat: spanyolul, angolul, franciául, portugálul, olaszul, németül, lengyelül, oroszul, horvátul, flamandul, szlovákul és természetesen magyarul. Befolyásunkat 50 országban igyekszünk kiterjeszteni az ott működő intézményekre, szervezetekre. A székhely Madridban van, telephellyel pedig négy kontinens 15 országában rendelkezünk – köztük Magyarországon. Köszönhetően az online technológiának, a szervezetünk legnagyobb részben virtuálisan működik. Ki kell még emeljem a sok ezer önkéntesünk munkáját, akik nélkül nem tudnánk a dolgunkat ezen a színvonalon végezni.
Azt nehéz megmondani, hogy pontosan hány kampányunk volt eddig, mert a saját kampányokon túl más szervezetek által kezdeményezett kampányok mögé is sokszor odaállunk.
De azt biztosra tudom mondani, hogy a saját kampányaink száma minden évben meghaladja a 300-at.
A CitizenGonak nemrégen nagy sikerrel zárult egy kampánya, amelynek köszönhetően a DC Comics elállt egy olyan képregény publikálásától, amely Jézus Krisztust butácska szuperhősnek ábrázolta volna. Tudna még további sikeres kampányokról mesélni nekünk?
Az egyik legkiemelkedőbb kampányunk az Asia Bibi kiszabadítását célzó volt. Sikeresnek még mindig nem merem nevezni, mert bár Asia Bibit felmentették, amíg nem hagyja el Pakisztánt, nincs biztonságban. reménykedünk, hogy ez végre majd sikerül, és békében élhet majd egy másik országban. Istennek hála vannak más sikereink is, talán nem ekkorák, de mégis, az apróbb sikerekből is erőt tudunk meríteni, hogy folytassuk a harcot.
Hogyan tudnánk mi innen Magyarországról abban a segítségükre lenni, hogy a keresztény értékek védelmében folytatott, kiváló munkájukat segítsük?
Biztos vagyok abban, hogy Magyarországon is sokan vannak, akik szeretnének hatékony cselekvéssel az élet, a család és a szabadság védelmére kelni. Azt gondolom, hogy ez az első lépés.
A CitizenGO pedig pont ezeknek az embereknek kíván eszközt adni a kezébe, hogy a kampányainkban, petícióinkban való részvétellel tudják hallatni a hangjukat. Ezeken az online akciókon keresztül sok esetben sikerül kikényszeríteni a különböző államokat kormányzó politikusoktól, hogy tiszteletben tartsák az emberi méltóságot és az emberi jogokat.
Ugyanígy, mindenki a saját kezdeményezéseit is bátran elindíthatja, helyi vagy nemzeti szinten kezdeményezhet petíciókat, hogy így igyekezzen hatást tenni a társadalomra.
Javasolnám mindenesetre, hogy a saját nyelvükön kísérjék figyelemmele a www.citizengo.org- ot, támogassák aláírásukkal és megosztásaikkal a kampányainkat.
Puskás Balázs
Fotó: Ignacio Arsuaga a közhasznú státusz elvételével kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón (Flickr)