ITM-államtitkár: jóval az unió átlaga fölött bővül a magyar gazdaság


Hirdetés

„A magyar kormány a magyarok érdekében épp az ellenkezőjét vitte véghez az elmúlt időszakban annak, amit a brüsszeli bürokraták javasoltak. Többek között munkát adott segélyek helyett, megadóztatta a multinacionális vállalatokat, a bevándorlók helyett a gyermeket nevelő családokat támogatta. Az elmúlt évek eredményei alapján ez volt kifizetődő stratégia, emiatt is minősítette fel Magyarországot a Standard and Poor’s, hiszen jóval az unió átlaga fölött bővül a magyar gazdaság” – mondta. A közlemény szerint hozzátette, hogy az elmúlt hat évben két és félszer, tavaly háromszor gyorsabban bővült a magyar gazdaság az EU más tagországainál, és megemlítette, hogy 800 ezerrel több magyar dolgozik ma, mint 2010-ben, folyamatosan csökkentek és tovább csökkennek a kisvállalkozói adók.

Az ITM államtitkára egyeztetett a dízelautók károsanyag-kibocsátásáról, részt vett az Európai Unió (EU) hosszú távú klímastratégiájáról és a mesterséges intelligenciáról folytatott miniszteri vitákban is.
Elmondta azt is, hogy a magyar kormány a környezettudatosság erősítésére törekszik, ezért Magyarország 2030-ra a villamos energia 90 százalékát tiszta, szén-dioxid-mentes erőművekben fogja előállítani. Hozzátette: Magyarország támogatja Európát abban, hogy megőrizze vezető szerepét a tiszta energiatermelésre épülő ipar terén, és abban is, hogy részletes vitát folytasson arról, 2050-re milyen módon csökkenthető 80-100 százalékkal az unió szén-dioxid-kibocsátása. Ehhez elengedhetetlen többek között az is, hogy az európai cégek energiahatékony, gazdaságos és alacsony károsanyag-kibocsátású autókat gyártsanak.

Az államtitkár szerint az értelmetlen és elhamarkodott vállalások azonban Európa fenntarthatóságát, európai állampolgárok millióinak megélhetését, százezrek munkahelyét veszélyeztethetik. Különösen káros következményei lehetnek egy 2018. decemberi uniós bírósági ítéletnek a gépjárművek kibocsátása kapcsán, amely akár oda is vezethet, hogy 2020-ban 7,5 millió új, Európában gyártott autót nem lehetne üzembe helyezni a kontinensen.

Magyarország úgy véli, hogy az uniónak továbbra is támogatnia kell a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló törekvéseket és az alternatív technológiák terjesztését, azonban az európai gazdaság egyik motorja, az autóipar számára megfelelő felkészülési időt kell biztosítani az új szabályozásoknak való megfeleléshez – tette hozzá.

A tanácsülés alkalmával Magyarország csatlakozott az Európai Blokklánc Partnerséghez. Az aláírási ceremónián György László kiemelte, hogy ez a technológia új üzleti lehetőségeket nyithat, hatékonyabbá és biztonságosabbá teheti a közszolgáltatásokat az európai állampolgárok számára – közölte az ITM.

MTI


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb