Facebookozásban lekörözzük a szomszédos országokat

A 16 és 74 év közötti európaiak átlag 85 százaléka használja rendszeresen az internetet, míg Magyarországon ez az eredmény némileg elmarad ettől, „mindössze” 76 százalék.

Friss eredményeket közölt az Eurostat az Európai Uniós polgárok internetezési szokásairól – szúrta ki a vg.hu.

A legtöbbet a dánok barangolnak a világhálón, ott majdnem mindenki (98%) rendszeresen netezik. Őket követik közvetlenül a luxemburgiak és a hollandok. Ezzel szemben Bulgáriában, háromból csak két ember (65%) tölt időt rendszeresen a kibertérben.

Az internet biztosította lehetőségeket az emberek elsősorban e-mailezésre (73%), illetve netes termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos információgyűjtésre használják (70%). Sokan néznek különféle videó megosztó oldalakra feltöltött tartalmakat (57%), továbbá a közösségi média használat is előkelő helyen végzett a felmérésben (56%).

Az internet használók köre is erőteljes növekedést mutatott az elmúlt években, míg 2007-ben az uniós polgárok 57 százaléka használta a világhálót, addig ez a szám 2012-re már elérte a 73 százalékot.

Forrás: Eurostat

Mint kiderült, mi magyarok egyébként a szomszédos országoknál lényegesen többet hallgatunk online zenét (53%) és a közösségi média használata (65%) is nagyobb szerepet tölt be mindennapjainkban. Sőt az utóbbi eredmény azt jelenti, hogy az Uniós átlagot meghaladó mértékben használtuk az internetet ebből a célból.

Ebben a kategóriában térségünk országai közül Románia áll a legközelebb hozzánk, ott az emberek 61%-a van jelen rendszeresen valamely közösségi oldalon.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb felmérése szerint, a magyar lakossági internethasználók 96 százaléka legalább hetente használ valamilyen közösségimédia-szolgáltatást.

A legnépszerűbb platform a Facebook (87%) és a Youtube (79%), míg korábbi mérésekhez viszonyítva az Instagram, a Videa és a YouTube használata nőtt a legerőteljesebben.

A Facebook tulajdonában lévő Instagram mára Magyarországon is hasonlóan erős pozíciót foglal el , mint nemzetközi szinten. Érdekes azonban,  hogy a külföldön óriási népszerűségnek örvendő Twitter, illetve Tumblr hazánkban nem túl sok internetező érdeklődésére tesz szert.

Az internetezési szokásainkat leginkább életkorunk befolyásolja. Meghatározó jelentőségű, hogy beleszülettünk a digitális világba (digitális bennszülöttek vagyunk), vagy később, felnőttként tanuljuk meg a különféle eszközöket, tartalmakat használni, és már kialakult szokásrendszerbe illesztjük ezt a tevékenységét.

Iratkozzon fel hírlevelünkre