Rajcsányi Gellért: mi a magyar? A Telekom-reklám margójára


Hirdetés

A „mi a magyar?” kérdésre ezer éve nincs közmegegyezéses válaszunk, de nem kizárt, hogy az önmagunkkal való egyet nem értés is a nemzeti karakterünk része – írja a mandiner.hu-n megjelent töprengésében Rajcsányi Gellért. Az újságíró a Telekom új, sok vitát kiváltott reklámfilmje kapcsán úgy látja, amikor a kommunikációs óriás megpróbálta megragadni a kérdést, ahhoz nem rossz szándékkal közelített, hanem „egy általa elképzelt modern nemzeti önképért szállt síkra”. 

Rajcsányi ugyanakkor nem tartja szerencsésnek azt a dupla csavart, amit a vitatott kisfilm tartalmaz, mivel a nézők többsége nem dekódolja azt, s így nem is értheti meg az igazi mondanivalót. „Egy reklám esetében nem célszerű sem szimpla, sem duplacsavaros iróniába rejtenünk amúgy jó szándékú, előremutatónak szánt mondanivalónkat. Nem vagyunk a tízmillió kreatív guru, posztmodern esztéta és tumblres mikroblogger országa” – írja. 

Hozzáteszi: „legközelebb érdemes a színpompás, csavaros, posztmodern becsomagolás helyett kicsomagolva, a legszélesebb tömegek számára közérthetően teríteni a mondanivalónkat. Esetleg csipetnyi piros-fehér-zöld körítés jöhet köréje. Lehet, hogy uncsi, lapos, lehet, hogy snassz, de azt mindenki érteni fogja. És szeretni.”

A teljes írás a mandiner.hu oldalon olvasható.


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb