Egymillió gépjármű kötelező biztosítási díja emelkedik


Hirdetés

A magyarországi kötelező biztosítási díjak jelentős átalakuláson mentek keresztül az összehasonlító-portálok 2004. évi megjelenése óta. Az autósok aktivitásának köszönhetően 2004 és 2011 között a díjak közel harmadukra zuhantak, 15-20 ezer forint éves megtakarítást hozva ezzel az autósoknak. A biztosítók által túlzásba vitt árverseny azonban 2010-re megbosszulta magát, a kötelező kampány eltörlésre került és a díjak erős emelkedésbe kezdtek. A Biztosítás.hu legfrissebb adatai azt mutatják, hogy az elmúlt hat évben töretlen díjemelkedés jövőre is folytatódik.

Öt, de akár tízezer forint feletti éves emeléssel is találkozhatnak a még december 31-i biztosítási évfordulóval rendelkező autósok. A közel egymillió érintett autósnak ugyanis szinte kivétel nélkül emelkedő díjakat ajánlanak novemberben biztosítóik.  A díjak ellenőrzésére várhatóan november 3-tól kerülhet sor, ekkortól lesznek ugyanis teljes egészében elérhetőek a díj-összehasonlító kalkulátorok az online alkuszi portálokon. A biztosítóváltásra december 1-ig van idejük az autósoknak.

A díj emelkedésének oka

A magyarázat szerint az alkatrészárak és a javítói óradíjak hihetetlen magasságokba emelkedtek az elmúlt években. Ez nyilván jelentősen megnövelte a biztosítók költségeit (18 ezer forintos javítói óradíj már nem számít kiugrónak), illetve  az autók műszaki tartalmának növekedése miatt a károk átlagértéke is jelentősen megnőtt.

Az idei évben a biztosítók összesített kgfb-díjbevétele várhatóan meghaladja már a 170 milliárd forintot. Ez majdnem a kétszerese annak a 90 milliárdnak, melyet a kötelező díjak legalacsonyabb szintjekor realizálni tudtak a biztosítók. Közben a forgalomban lévő gépjárművek száma hihetetlenül megugrott, a 2012-es 3,2 millióról mára elérte az 5 milliós számot.

Az elmúlt két évben 62 százalék körül alakult kárráfordítások aránya a biztosítók átlagában. Ezt szakértők már megfelelőnek találják, vagyis a károk és a díj aránya már alkalmas arra, hogy az egyes biztosítóknak megfelelő mozgástere legyen a díjaik üzletszerzési célú mozgatására és ismét elkezdhessenek új ügyfelek után nézni azáltal, hogy egyes autósoknak már kedvezőbb díjakat ajánlanak. Jelentősebb eltérések vannak az egyes biztosítók kampányra ajánlott díjai között, vagyis a díjemelkedéseket elkerülni szándékozó autósoknak mindenképp érdemes körülnézniük a piacon. 


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb