Fejlődik a történelemoktatás
Az egyesület üdvözölte az új NAT-javaslat történelem tantárgyra vonatkozó szabályzását. Az előirányzott változtatások kellően átgondolt, felkészült és koncepciózus implementációval (érettségi, tankönyv, tanártovábbképzés) a történelemoktatás ma meglévő számos problémáját orvosolhatják. Ugyanakkor véleményük szerint aggodalomra adhat okot, hogy elsietett, kapkodó bevezetés esetén a javaslat lényegi reformjai nem hoznak sikert.
A javaslat legnagyobb erénye szerintük az egyértelmű tananyagcsökkentés. A témakörök számának heti óraszámtól függő maximálása ténylegesen lehetővé teszi a szűken vett tananyag megtanításán túl a kompetenciafejlesztést és a tevékenykedtető történelemtanítást. Örömmel kontstatálták azt is, hogy évi legalább egy témánál megjelent a mélységelvű feldolgozás lehetősége. Ugyanakkor reméljik, hogy az ősz folyamán készülő kerettantervek nem fogják túlterhelni a NAT-ban dicséretes módon mérsékelt számú témaköröket. Mivel az iskolai munkát nem csak a tanterv szabályozza bemeneti módon, hanem a kimenet legalább olyan fontos, így nagyon fontos volna mihamarább az érettségi vizsgakövetelményeket is az elkészülő tantervi szabályzáshoz hangolni.
Nagy előrelépésnek tartanák még azt, ha születne külön emelt szintű vagy fakultációs kerettanterv is, hiszen az lehetővé tenné, hogy a 11-12. évfolyamon nyújtott bőséges szabad órakeretet érdemleges tartalommal töltsék meg.
A fejleményekről az Újkor.hu részletes beszámolót írt, amely itt olvasható.