Jónak leni jó! – 520 millió gyűlt össze, jövőre elkészülhet az új gyermek hospice ház

A közmédia Jónak lenni jó! elnevezésű jótékonysági kampányának köszönhetően várhatóan 2026-ban átadják a Baptista Szeretetszolgálat új Tábitha Gyermekhospice Házát, amelynek megépítésére csaknem 520 millió forint gyűlt össze – mondta Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.

Altorjai Anita felidézte: amikor kiderült a kampány idei célja, még sokan aggódtak, miként lehet a témáról, a gyermekhospice ügyéről úgy beszélni, e tevékenységet oly módon bemutatni, hogy az „megfogja” az embereket, megrázkódtatást viszont ne okozzon. E folyamat szerinte sikeres volt, ugyanis „partnerek voltak a nézők”, amit a felajánlások összege is mutat – mondta.

Mint mondta, a közmédiás kollégáknak köszönhetően az emberek pontosan látták, milyen célra fordítják majd a támogatásokat, miként élnek a támogatott családok, hogy miként működik a Tábitha Ház, miért lesz jobb sok családnak az épület megvalósulása.

Kitért arra, hogy a statisztikák szerint évente körülbelül 1500 gyerek hal meg Magyarországon, és közülük 700-800 azoknak a száma, akik súlyos vagy gyógyíthatatlan betegségben szenvednek.

„Rájuk különösen oda kell figyelni, az utolsó lehetőséget is meg kell ragadni, hogy minél tovább köztünk lehessenek”


Hirdetés

– hívta fel a figyelmet, rámutatva: a létesítményben folyó munka csillogó szemeket, mosolygó arcokat eredményez.

Hozzáfűzte: azt sem lehet kizárni, hogy amíg a beteg gyerekek „egy kicsit tovább köztünk vannak”, a tudomány segítségével megtalálhatják a gyógyírt azoknak, akiknek most még nem tudják a segítséget biztosítani.

Beszámolt arról, hogy a több mint ezer négyzetméteres, a mostani kettő mellett már nyolc szobát magában foglaló új Tábitha Ház alapjait májusban tették le, és a 2026-ig tartó felépítésének lehetőségét az adományokkal teremtik meg. Az épületet a legkorszerűbb műszerekkel szerelik föl, a gondozóknak is megfelelő elhelyezést biztosítanak, és minden tekintetben európai színvonalú létesítmény jön létre.

Mint mondta, a közmédia a jövőben folyamatosan hírt ad a ház megvalósításáról, így – a korábbi kampányoknak megfelelően – mindenki pontosan nyomon követheti, hogy adománya hova, milyen helyre került.

A műsorban elhangzott, hogy a Jónak lenni jó! kampányok elmúlt tizenhárom évében csaknem hárommilliárd forint gyűlt össze. Ezzel kapcsolatban Altorjai Anita azt mondta: a közmédiának Magyarország legnagyobb médiavállalataként a legerősebb szerepet, missziót kell felvállalnia a mostanihoz hasonló ügyekben.

„Hitelesen, felelősséggel próbáljuk meg minden évben segíteni azokat a szervezeteket, azokat a rászorulókat, akik gondoskodást igényelnek. Ebben partner Magyarország, sőt a határon túliak is, hiszen mindenhonnan sok adomány érkezik”

– emelte ki Altorjai Anita, aláhúzva: mindezt a közmédia által végzett társadalmi szerepvállalással lehet hatékonyan elérni.

Altorjai Anita a műsorban köszönetet mondott a mostani és a korábbi kampányokban részt vevő minden közmédiás kollégának is, mert szerinte ők ugyanúgy szívvel-lélekkel segítették a siker elérését, mint az adakozók.

Vezetőkép: Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója beszédet mond a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) brüsszeli képviseleti irodájának ünnepélyes megnyitásán 2023. március 21-én. Fotó: MTI/Balogh Zoltán

Forrás:
MTI
'Fel a tetejéhez' gomb