Elektromos pápamobilt kapott ajándékba a katolikus egyházfő

A Mercedes-Benz egy új nyitott gépkocsit ajándékozott a Szentatyának, mely a legmodernebb technikával készült, kifejezetten neki fejlesztett változatban. Kedden délután a Mercedes vezérigazgatója és a gyártásban résztvevő csoport személyesen adta át a pápamobilt a Szentatyának, mely egyedileg, kézzel készült, az új elektromos G-osztály típusa alapján – számolt be róla a Vatican News.

A 2025-ös szentév alkalmából a Mercedes-Benz autógyár egy teljesen új, részére fejlesztett elektromos pápamobillal kedveskedett Ferenc pápának, akinek kifejezett kérésére valamennyi dolgozó jelen volt az átadáson, aki részt vett a gyártásban. A csoport Ola Källenius vezérigazgatóval az élen érkezett Németországból a Vatikánba, ahol személyesen mutatta meg az új járművet a Szentatyának.

Nagy megtiszteltetés

„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy átadhattuk ezt a gépkocsit a Szentatyának” – mondta el a Vatikáni Rádiónak a vezérigazgató.

A Mercedes-Benz közel százéves tapasztalattal rendelkezik az ún. pápamobilgyártásban. Az első járművet Stockholmban készítették, és 1930-ban adták át XI. Piusz pápának.

Ferenc pápa eddig is egy G-osztályú gépkocsit használt, ami azonban benzines volt. „A zéró kibocsátás felé tartunk, és sok elektromos terméket gyártunk. Idén dobtuk piacra az elektromos G-osztályt. Ezen az úton vagyunk és ezen haladunk tovább a következő években is” – magyarázta Ola Källenius. A grazi gyárban fejlesztőként dolgozó Peter Zotter is hasonlóan nyilatkozott a megtisztelő megbízásról: „Egy ilyen különleges gépjárművön dolgozni olyan lehetőség, ami valószínűleg egyszer adatik meg a karrierem során”.

A Mercedes-Benz szakértőcsapata nagy figyelmet fordított a környezetvédelmi normákra: a Vatikán célkitűzése, hogy 2030-ig minden jármű zéró kibocsátású legyen. Fotó: Vatican News

Zéró kibocsátás, kényelem, technológia

A Mercedes-Benz különböző székhelyein dolgozó szakértőcsapat közel egy évig dolgozott a vatikáni képviselőkkel azon, hogyan szabják személyre a pápa igényei szerint az új gépkocsit. Nagy figyelmet fordítottak a zéró kibocsátásra: a Vatikán célkitűzése ugyanis, hogy 2030-ig minden jármű zéró kibocsátású legyen. A pápamobilra szerelt forgószék és a belső berendezés kézzel készült.

Az autót az új elektromos, összkerékhajtású G-osztály alapján kifejezetten alacsony sebességű használatra fejlesztették, amivel a Szentatya általában a Szent Péter-téren körbejár a nyilvános audienciákon.

Természetesen az eredeti modellhez képest sok dolgot megváltoztattak. Felhasználták az előző pápamobil tapasztalatait, úgy szabva, hogy a lehető legnagyobb kényelmet biztosítsa számára utazásai során.

Magánaudiencia a gyártócsapatnak

A normál G-osztályhoz képest a tetőt eltávolították. Eső vagy rossz időjárási körülmények esetén egy felhajtható tető védi az utasokat. Jobboldalon a hátsó ajtót forgó zsanérokkal látták el, míg a baloldalt végig hegesztették.

Az előző pápamobilokhoz hasonlóan a kocsi fehér és a rendszáma SCV1 (ami az olasz, Stato della Città del Vaticano – Vatikánvárosi Állam rövidítése).

A kulcsátadás után Ferenc pápa rövid magánaudiencián fogadta a Mercedes-Benz vezetőségét és dolgozóit.

Címlapkép forrása: Vatican News

Forrás:
Vatican News
'Fel a tetejéhez' gomb