A Magyar Autóklub is nekiment Karácsony „autótlanításának”
A MAK nyomatékosan és ismételten kinyilvánítja álláspontját a valódi szakmai-társadalmi vita szükségességére.
A közlemény szerint az autóklub egyetért az élhető, zöld város koncepcióval, és azt is tudomásul veszi, hogy szükséges a forgalom csillapítása a belső kerületekben.
Nem ért egyet ugyanakkor a „visszaadjuk a Duna-partot a budapestieknek retorikával”, hiszen a többségük autót használó városi polgár.
A MAK elutasítja az észak-déli közlekedési folyosóként használt Pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását, a rakparti forgalom elterelését.
„Ötletelés helyett az érintett szervezetekkel történő egyeztetést követően stratégiai tervezést kérünk.
Kerüljön megvizsgálásra a rakparti forgalom felszín alatti elvezetésének a lehetősége is. Nem halasztható a P+R parkolók építése és az elővárosi közlekedés fejlesztése sem. Hisszük, hogy Budapestet egyszerre lehet zöldebbé, barátságosabbá és működőképesebbé tenni anélkül, hogy egyes közlekedői csoportokat, nevesítve az autósokat ellehetetlenítenék.” – írja közleményében a Magyar Autóklub Országos Elnöksége.
(MTI)
A címlapképen autók láthatók a pesti alsó rakparton 2022. április 11-én. Ezen a napon megnyílt a gépjárműforgalom előtt a Margit híd és az Eötvös tér közötti teljes útszakasz, valamint a Jane Haining rakpart a Lánchíd és az Erzsébet híd között, miután kicserélték a város egyik elöregedett ivóvíz-főnyomócsövét a pesti Duna-part érintett szakaszain. Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd