Egyre élhetetlenebb a főváros


Hirdetés

A gigadugók borzasztóan megnehezítik a budapestiek életét.

Autós szempontból azért szokott jó lenni a nyár Budapesten, mert ugyan a felújítások zöme ekkor történik a fővárosban, a szabadságok és a nyári szünet miatt sokkal kevesebben használják az utakat, így egészen jól autózható a város még a Karácsony-féle közlekedésszervezési káosz ellenére is. Ezen a nyáron azonban már ez sincs így. Hiába van a fél város a Balatonnál, hiába nem kell a gyerekeket iskolába vinni,

Budapest legforgalmasabb csomópontjaiban ugyanúgy a dugóban ácsorog mindenki, mintha egy esős iskolai hétköznap lenne.

Erre mondta azt a BKK egyik szakembere egy interjúban, hogy valójában ők sem értik, mi történik, mert ilyenkor már lényegesen kevesebb autó szokott lenni a városban, ugyanakkor idén mintha elmaradt volna a forgalom csökkenése. Hát, kedves BKK-s közlekedésszervezők, ha Önök sem értik, hogy mi történik, akkor nagy a baj. Akkor talán vissza kellene adni a mandátumot, és átadni a helyet a kompetens szakembereknek, akik már hónapokkal ezelőtt jelezték, hogy nagy baj lehet az átgondolatlan közlekedésszervezésből. És nem, nem azzal van a baj, hogy túl sok az autó. Bár nem ismerem a forgalomszámlálási adatokat, abban biztos vagyok, hogy a nyári szünetben senki nem jár iskolába, ahogyan abban is, hogy a budapestiek többsége az előző évekhez hasonlóan idén nyáron is kivesz két-három hét szabadságot, amikor nem jár dolgozni, és jó eséllyel a városban sem tartózkodik.

Nem lehet, hogy a problémát a saját házuk táján kellene keresni, és nem áttételesen a budapesti autósokat hibáztatni, amiért szerintük nem mentek szabadságra?


Hirdetés

Ami ugyanis biztosan változott az előző évhez képest, az nem a nyári szünet időpontja, hanem a felújítások teljesen logikátlan egymásra szervezése és ütemezése. Egyszerre újítják fel az egymástól nagyjából egy kilométerre lévő Mozaik utcai és Flórián téri felüljárót, gyakorlatilag ellehetetlenítve az észak budai agglomerációból történő bejutást. És miközben elkezdték rekonstruálni a 4-es és a 6-os villamos Jászai Mari tér környéki szakaszát, megölve ezzel a Margit híd forgalmát, továbbra is zárva tartják a Lánchidat és a pesti alsó rakpartot. Felsorolni is sok tehát a forgalomkorlátozásokat, és alternatívák hiányában jól látható, hogy ekkora terhet még a nyári időszakban sem visel el a város.

Mi marad tehát? A dugóban történő araszolás, a kipufogógáz felesleges okádása egy elvileg zöld polgármester által vezetett városban.

A jelenlegi helyzet ugyanis teljesen élhetetlenné teszi Budapestet nemcsak az autósok, hanem a biciklisek és a gyalogosok számára is. Nem beszélve arról a rengeteg turistáról, akik ide érkeztek, és mondjuk taxival szeretnének eljutni A-ból B-be, lehetőleg nem órák alatt. És ha már taxisok. Ők az egyik legnagyobb vesztesei Karácsony Gergely ámokfutásának, hiszen a számukra legerősebb nyári időszakban feleannyi fuvart tudnak vállalni, egész egyszerűen azért, mert dupla annyi idő alatt jutnak el a céljukhoz. És ugyanígy jár a boltba szállító fuvarozó, vagy a kisvállalkozó, aki vízvezetéket szerelni, vagy dugulást elhárítani érkezne egy címre. A város járhatatlansága miatt ők is dupla annyi időt ülnek a dugóban, ahelyett, hogy akkor is dolgoznának és pénzt keresnének. Látjuk tehát, hogy a jelenlegi városvezetés ámokfutása amellett, hogy élhetetlenné teszi Budapestet, komoly anyagi károkat is okoz a városnak, és az azt használni igyekvő polgárainak.

Vezetőkép: Budapest legforgalmasabb csomópontjaiban ugyanúgy a dugóban ácsorog mindenki, mintha egy esős iskolai hétköznap lenne. Forrás: Facebook/Böjthe Péter


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb