Hatékony kommunikáció nélkül nincs professzionális vállalati válságkezelés

A válsághelyzetek egy vállalat életének természetes velejárói. Érdemes elfogadni, hogy bármikor bekövetkezhetnek, hiszen megfelelő előkészületekkel, jól megtervezett belső-, valamint külső kommunikációval hatékonyan kezelhetők, sőt, akár előnnyé is kovácsolhatók.
Katasztrófa vagy lehetőség? A válságok jellemzően váratlanul érkeznek, és jelentős hatással lehetnek a vállalat hírnevére, működésére és pénzügyi stabilitására. A végkimenetelüket azonban mégsem maga az esemény, hanem az illeszkedő kommunikációs módszerek helyes alkalmazása, a vezetői reakció és az adott helyzetben hozott stratégiai döntések határozzák meg. Szilárd válságkezelési, kommunikációs stratégiával bármilyen szervezet, a legkisebb kkv-tól kezdve a legnagyobb vállalatig, képes minimalizálni a veszteségeket és megőrizni hitelességét.
A hatékony válságkezelés kulcsa az előzetes tervezés és stratégiai felkészültség. A vállalat életét befolyásoló események dinamikájának megértése, és az egyes, a vállalat működésében érdekelt vagy érintett felek, például a károsultak, az alkalmazottak, az ügyfelek, a hatóságok, a média lehetséges reakcióinak előzetes felmérése „életmentő” lehet. A vállalati válságkezelés rendszerszintű megközelítése, amelynek segítségével priorizálni lehet az intézkedéseket, azonosítani a kulcskérdéseket, és a hatékony kommunikációhoz szükséges lépéseket, elérhető cél.
Ehhez azonban a vállalatoknak tisztában kell lenniük azzal, hogy milyen típusú válsághelyzetekkel találkozhatnak – legyen szó belső konfliktusról, jogi vagy pénzügyi problémáról, informatikai incidensről vagy kommunikációs krízisről – és azzal is, milyen kommunikációs eszközök vethetők be a kezelésük érdekében. Az előrelátó szervezetek nemcsak kidolgoznak egy részletes válságkezelési tervet, hanem rendszeres kommunikációs tréningekkel és szimulációkkal előkészítik annak hatékony végrehajtását is.
De hogyan tehetik ezt a leghatékonyabban? Erre ad választ a TOP 5 üzleti egyetem közé tartozó IESE Business School 3 napos, budapesti gyakorlati képzése (időpont: 2025. március 31. – április 2), amelyet a válságkezelés és a vállalati kommunikáció nemzetközileg elismert szakértője, Prof. Yago de la Cierva vezet.
A Magyar Vezetőképző Alapítvány által szervezett világszínvonalú képzésen a résztvevők olyan gyakorlati eszközökkel gazdagodnak, amelyek segítenek a hírnévmenedzsmentben, a stratégiai kommunikációban, a válságkezelésben és a nyilvánosság kezelésében, hiszen a kommunikációs szakemberek és a vezetők egyik legnagyobb feladata, hogy biztosítsák vállalatuk számára a megfelelő válságkezelési kompetenciákat. A sikeres szervezetek nem a krízis során próbálnak reagálni, hanem valós esettanulmányokra építve, szakértők bevonásával, gyakorlati tréningek segítségével már jóval annak bekövetkezése előtt megalapozzák a szükséges stratégiát. A képzést kifejezetten magyar cégek vezetői számára szervezik.

Kedvezményes áron várják a KKV-kat a top üzleti egyetem budapesti képzésén
A világ egyik vezető üzleti egyeteme, a spanyol IESE Business School tart kommunikációs képzést Budapesten. A háromnapos, válságkezelésre és a vállalati hírnév menedzselésére épülő, angol nyelvű oktatás kedvezményes áron érhető el kizárólag magyar tulajdonú vállalkozások magyar vezetői számára. A Magyar Vezetőképző Alapítvány által szervezett, világszínvonalú kurzuson a résztvevők olyan gyakorlati eszközökkel gazdagodnak, amelyek segítenek a hírnévmenedzsmentben, a stratégiai kommunikációban, a válságkezelésben és a nyilvánosság kezelésében. A képzést a vállalati kommunikáció nemzetközileg elismert szakértője, Prof. Yago de la Cierva vezeti, aki esettanulmányokon és gyakorlati feladatokon keresztül segít a cégvezetőknek elsajátítani a vállalati kommunikáció legfontosabb elemeit. A március 31-április 2. között tartott, a Magyar Vezetőképző Alapítvány támogatásával mindössze bruttó 120.000 Ft díjért, korlátozott számban elérhető tanfolyamra első számú vezetőket és a kommunikációért, illetve HR-ért felelős szakembereket is várnak. A szervezők szerint a sikeres vállalkozások már válságmentes időszakban is stratégiai szemlélettel építik hírnevüket, és olyan kommunikációs, valamint válságkezelési rendszereket alakítanak ki, amelyek az adódó krízisek során azonnali és hatékony beavatkozást tesznek lehetővé, így hosszú távon is versenyképesek maradhatnak.
További információ és jelentkezés a ieseosztondij.hu oldalon.
Az előadókról
Prof. Yago de la Cierva
Dr. Yago de la Cierva az IESE Business School kommunikációs szakterületének vezetője. Az MBA programban és a vezetői képzési programokban tart előadásokat a kríziskezelés és kommunikáció, a közügyek és a hírnév, az ESG kockázatok kezelése, valamint a nyilvános kommunikáció témakörökben. Jogi diplomájának megszerzése után szakmai pályafutását a kommunikáció következő területeinek szentelte: újságírás (ő alapította és vezette a ROMEreports nemzetközi televíziós hírügynökséget), vállalati kommunikáció, egyetemi oktatás és válságtanácsadás, különös tekintettel az oktatási intézményekre, ezen belül például egyetemekre és iskolákra. Kutatási területei közé tartozik a válságkezelés, a vállalati kommunikáció valamennyi aspektusa, valamint a rendezvényszervezés mint kommunikációs eszköz. Legutóbbi könyvének címe Vállalkozások vezetése viharokon és válságokon keresztül (EUNSA, 2021). Jelenlegi projektje a „Miként kérjünk, miként nyerjünk bocsánatot”, amely a vállalati bocsánatkérés és a tekintély helyreállításának legkiválóbb gyakorlatait vizsgálja nagyobb vállalati botrányokon keresztül.
Robin Moroney
2000-ben csatlakozott a Wall Street Journalhoz New Yorkban, majd 2010-re a Wall Street Journal Europe vezetőszerkesztő-helyettesévé vált. Ezt követően a Google-nál Sundar Pichai vezérigazgató beszédírójaként dolgozott, miközben meghatározó szerepet töltött be a Google ázsiai régiójának kommunikációs feladatainak irányításában is. Jelenleg Madridban él és az IESE Business School-ban vezetői kommunikáció és kommunikációs stratégia tárgyban oktat, emellett startupok, hedge fundok és globális márkák számára nyújt kommunikációs tanácsot. Hírlevele, a „The Medium is the Message” a mesterséges intelligencia korába nyújt betekintést személyes történetek bemutatása révén.
A szervezőkről
IESE
Az 1958-ban alapított IESE Business School University of Navarra a világ legjobb üzleti iskoláinak képzései között évek óta vezető helyet foglal el. Az egyetem missziója olyan vezetők képzése, akik szakmai kiválóságukkal, integritásukkal és szolgálatkészségükkel mély, pozitív és tartós hatást gyakorolnak az emberekre, a vállalatokra és a társadalomra.
• Világelső 2015-2020: „Executive Education Programs” (Financial Times)
• Világelső 2021: „Full-Time MBA” (The Economist)
• Európai első 2025: „Full-Time MBA” (Financial Times)
• 2. helyezett 2024: „Executive Education Open” (Financial Times)
• 2. helyezett 2022: „Executive Education Programs” (Financial Times)
• 3. helyezett 2025: „Full-time MBA” (Financial Times)
• 4. helyezett 2024: „Global Executive MBA” (Financial Time)
Magyar Vezetőképző Alapítvány
A Magyar Vezetőképző Alapítvány 2020-ban alapult azzal a céllal, hogy a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés mentén, nemzetközi együttműködések révén elősegítse a magyarországi gazdasági képzések színvonalának emelését, támogatást, illetve egyéb szakmai hozzájárulást biztosítson keresztény tudatú gazdasági képzésekhez. Az alapítvány felelős az mvalap.hu honlapon található projektekért, valamint az IESE Business School University of Navarra képzéseinek hazai meghonosításáért.
Forrás, fotók: Magyar Vezetőképző Alapítvány

Hirdetés