Nem kell a Coca-Colának a magyar munkaerő, negyedmilliárdot invesztálnak személyzet nélküli boltokba


Hirdetés

A Coca-Cola HBC Magyarország három év alatt 15 személyzet és pénztár nélküli bolt nyitására készül összesen több mint 250 millió forint értékű beruházással, emellett a vállalat azt tervezi, hogy 2026 végéig megháromszorozza az ebből a kereskedelmi megoldásból származó bevételét – közölte a cég szerdán.

A tájékoztatás szerint a beruházással új üzletágat épít az üdítőitalgyártó: az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft.-vel új piaci szegmenst célzott meg a személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójával. A Yettel Magyarország munkatársai az elsők az országban, akik kipróbálhatják az úttörő technológiát, amely a várakozások szerint forradalmasítja a jövő vásárlási szokásait.

Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta: az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC csoportban is egyedülálló innováció. A koronavírus-világjárvány óta eltelt években erőteljes átalakuláson ment át a magyarországi kiskereskedelem, új vásárlási szokások alakultak ki, a szektor érezhető munkaerőhiánnyal küszködik, és mindent áthat a digitalizáció.

Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikroboltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja. Az irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról. Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót a kiválasztott termékkel és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profiljával. Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik kosarának tartalmát. Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet. A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót. Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel – írták.

Vezetőkép: A Coca-Cola üdítőitalai egy antwerpeni üzletben 2025. január 28-án. Fotó: MTI/AP/Virginia Mayo


Hirdetés

Hirdetés

Forrás:
MTI/OS
'Fel a tetejéhez' gomb