Az ingatlan-nyilvántartás is átáll az elektronikus ügyintézésre
A jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően január 15-én újabb fejezetéhez érkezik az ingatlan-nyilvántartás megújítása. Az E-ING projekt keretében elkészült új informatikai rendszer bekapcsolása ütemezetten történik, így az elektronikus ügyintézésre történő teljes átállás is ennek megfelelően több lépcsőben valósul meg – hívta fel a figyelmet közleményében a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium.
Az ingatlanforgalmi adatbázisok védelme érdekében a bevezetés átmeneti időszakában az ügyfelek jogi képviselői, más hatóságok, bíróságok a megszokott eljárásrenddel, továbbra is papír alapon nyújthatnak be kérelmeket, felhívásokat, elrendeléseket.
A hatósági döntéseket is a megszokott rend szerint, de már az új elektronikus ingatlan-nyilvántartási adatbázissal szinkronban adja ki a földhivatal. Ezt követően elsőként a tulajdoni lapok válnak online hozzáférhetővé az új rendszerben, illetve a földhivatalokban dolgozók számára nyílik majd meg az új felület – ismertette a minisztérium.
Az Elektronikus Ingatlan-nyilvántartás bevezetése Magyarország történetének egyik legkomplexebb állami informatikai szakrendszeri átállása.
A kormány kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a 11 millió hazai ingatlan adatait, tulajdonosait, térképadatbázist és számos más, kulcsfontosságú információt tartalmazó adatbázis és a teljes földforgalmi hatósági ügyintézés az átállás minden pillanatában biztosítsa a közhiteles adatok folyamatos és megbízható szolgáltatását, és a hatósági eljárások, az ingatlan-nyilvántartás vezetése során a gördülékeny ügyvitelt.
A minisztérium közölte, hogy az E-elektronikus Ingatlan-nyilvántartás bevezetésének további lépéseiről időben tájékoztatást ad. Hozzátették: az érintett szakmai szervezetek és az ügyfelek számára a szükséges teendőkről a Lechner Tudásközpont Nonprofit Kft. ad tájékoztatást.
Vezetőkép: Lechner Tudásközpont