Ungár Péter: Egyetlen magyar buzinak se lesz jobb, ha egy hónapra szivárványosak lesznek a nagyvállalatok

Ungár Péter, az LMP országgyűlési képviselője Facebook-bejegyzésben reagált a Just Stop Oil (az Egyesült Kirélyság egy környezetvédelmi aktivista csoportja) tiltakozására a londoni melegfelvonuláson.

A politikus tájékoztatott, hogy a szervezet azért demonstrált a felvonuláson, mert véleményük szerint a Pride szervezői klímabűnöző cégek pénzéből szervezték az eseményt. Egyetértett abban, hogy „a globális nagyvállalatok jelentős része az ilyen pénzekkel valójában egy szivárványszínű paravánt vásárol, a #loveislove feliratokkal, a szivárványos marketinghónappal el akarják fedni a profitvezérelt környezetszennyezést, a gyerekmunkát, a munkavállalói jogok semmibevételét.”

„A szivárványmarketing egy olcsó jegy a “történelem jó oldalára”, anélkül, hogy működési modelljeiken bármit kéne változtatniuk” – írta Ungár Péter.

Majd azt is hozzátette, hogy az olyan cégek, mint a BP, Shell, Coca-Cola, Deutsche Bank molinó vásárlása nem számít bátor kiállásnak, főleg Nyugaton, de még Magyarországon sem. „Szivárványos kampányokat indítani Moszkvában, Rijádban, na az bátor lenne. Azt meg tudjuk, hogy nem vagy alig teszik” – írta a politikus.

Ungár Péter hasznosnak és eredményesnek nevezte a gazdasági szereplők elleni fellépést a melegmozgalmak elején, de úgy gondolja, hogy ez ma már más.


Hirdetés
„Az, hogy egy hónapra minden nagyvállalat szivárványos lesz, ez semmi más, mint üres marketing. Egyetlen egy élő magyar buzinak nem lesz tőle jobb”

– írta a politikus, majd hozzátette: „a Just Stop Oilnak igaza van. Akik természetkárosítással gazdagodnak, akkor is azt teszik, hogy ha közben szivárványos egy hónapra a logójuk.”

Forrás: Facebook/Ungár Péter

A címlapkép forrása: Facebook/Ungár Péter

'Fel a tetejéhez' gomb