Jónak lenni jó! – Mintegy százmillió forint gyűlt eddig össze
Különleges magyar kezdeményezés a Jónak lenni jó! jótékonysági program, amelyet még hosszú ideig műsorán tart a közszolgálati média – mondta a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója az M1 aktuális csatornán vasárnap.
Altorjai Anita úgy fogalmazott: amikor 2012-ben elindították a programot, nem gondolták volna, hogy nemcsak egész Magyarország, hanem a „fél világ” megmozdul. A közmédia idei, tizenegyedik Jónak lenni jó! jótékonysági programjának kedvezményezettje a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ). A vezérigazgató emlékeztetett: október 15-én hirdették meg a kampányt a vakok és gyengénlátók támogatásáért. Az elmúlt 11 évben kétmilliárd forint gyűlt össze a jótékonysági programban – ismertette Altorjai Anita, aki igazi közszolgálati feladatnak nevezte a Jónak lenni jó! kampányt. A vezérigazgató hangsúlyozta: hálás a közmédia munkatársainak, akik szívvel-lélekkel vitték végig a munkát az elmúlt két hónapban, és hálás minden adakozónak, hogy egy olyan ügy mellé álltak, amely segíti a rászorulókat. Kiemelte azt is, hogy nem volt olyan év, amikor tudósok, művészek, sportolók ne csatlakoztak volna a kampányhoz. Idén a program két nagykövete Szalai Ádám labdarúgó és Gubás Gabi színművész, a kampány fővédnöke pedig Roska Botond neurobiológus – jelezte.
A Jónak lenni jó! jótékonysági akció minden évben az adományvonalra érkező támogatások mellett ismert emberek, szervezetek által felajánlott különleges relikviák eladásával, árverezésével is gyarapítja a támogatott szervezetnek gyűjtött összeget. A különleges tárgyak többségét a Jónak lenni jó! honlapján lehet megtekinteni, a vásárlás menetéről a jonaklennijo@mtva.hu e-mail-címen lehet tájékozódni. Néhány különleges tárgyat pedig a közmédia vasárnapi egész napos műsorfolyamában bocsátanak árverésre. Az MVGYOSZ tevékenységét bárki segítheti, 500 forinttal a 13600-as telefonszám hívásával és a 96-os azonosító megadásával vagy SMS-ben a 96-os szám elküldésével a 13600-as telefonszámra. Az adományok minden esetben a kedvezményezett szervezet számlaszámán jelennek meg, a közmédia pedig követi az adományok útját, hogy hitelesen közvetítsen az akció által elért eredményről. A közmédia célja, hogy a rendelkezésére álló valamennyi eszközzel évről évre egy jó és nemes ügy mellé álljon. A hazai médiában egyedülálló kezdeményezésnek köszönhetően az elmúlt tíz évben több mint kétmilliárd forint jutott el a rászorulókat segítő szervezetekhez.
(MTI)
A címlapképen Forró Bence és Novodomszky Éva műsorvezetők a közmédia 11. Jónak lenni jó! című műsorában az MTVA óbudai gyártóbázisának stúdiójában 2022. december 18-án. A karitatív kampány támogatói idén a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségét segítik. MTI/Illyés Tibor