Kiderült, miért kapott bírságot a Ryanair

A Fővárosi Kormányhivatal közzétette a Ryanair extraprofit adó ügyben hozott határozatát amelyben 300 millió forintos bírságot róttak ki rájuk. Az indoklásból kiderül, hogy a légitársaság azért kapott rekordösszegű büntetést, mert a hatóság szerint olyan extraprofitadót, a légitársaságok hozzájárulását hárította át az utasaira, amit nem is neki kell befizetnie.

A határozat szerint a légitársaság megtévesztette a fogyasztókat az extraprofit adóval kapcsolatban, mivel a Ryanair kommunikációja szerint a különadó alanya a légitársaság, holott „a Korm. rendelet 5. § (2) bekezdése egyértelműen fogalmaz, amikor rögzíti, hogy a földi kiszolgálást végző gazdálkodó szervezet az extra profit adó alanya, azaz a hozzájárulás megfizetésének kötelezettsége a földi kiszolgálási tevékenységet végző vállalkozásokat terheli”. A Fogyasztóvédelem szerint azzal, hogy nem a Társaság az extra profit adó alanya nem hivatkozhatott alappal arra, hogy az ÁSZF-jének 4.2.2 pontja alapján átháríthatja az utasokra az adót.

Az ÁSZF elfogadásával az utas elfogadja annak rendelkezéseit, beleértve azt is, hogy a kormányzati adók folyamatosan változnak és a foglalást követően is bevezethetők. Ha valamely kormányzati adó a foglalást követően kerül bevezetésre vagy annak összege nő, indulás előtt meg kell fizetni az új adót

– idézi a hatóság a Ryanair szabályzatát. A bírságot Varga Judit igazságügyi miniszter jelentette be hétfőn, amire a Ryanair vezetése úgy reagált, amint megkapja a határozatot, fellebbez ellene, ha kell, kész az EU bíróságáig elvinni az ügyet.

Varga Judit: Magyarországon a törvények mindenkire vonatkoznak

Forrás: Fővárosi Kormányhivatal

A címlapkép forrása: Pixabay

Iratkozzon fel hírlevelünkre