Modellek, akik nem öregszenek: a virtuális influenszerek felemelkedése
Rozy egy dél-koreai virtuális influenszer, aki csupán egy digitálisan megjelenített ember, mégis annyira élethű, hogy gyakran hiszik valódinak a követők. Az őt létrehozó szöuli cég szerint a lány egyszerre robot, mesterséges intelligencia és ember.
„Mindent képes megtenni, amit az emberek nem, a legemberibb formában” – írja a Sidus Studio X a honlapján.
2020-as indulása óta Rozy több márkaszerződést kötött és szponzorokat szerzett, virtuális kifutókon is szerepelt, valamint két kislemezt is kiadott.
A virtuális emberi iparág nagy virágzásnak indult, amelyben a jövő befolyásolói soha nem öregszenek, botránymentesek és digitálisan hibátlanok egy olyan országban, amely már amúgy is megszállottja az elérhetetlen szépségstandardoknak.
A virtuális influenszerek ugyanolyan képeket posztolnak Instagramra, mint valós társaik, valamint interakcióba is lépnek a követőikkel – amíg sokak számára ez furcsa lehet, a szakértők szerint nagy sikert arat azon fiatal koreaiak körében, akik az idejük nagy részét online töltik el.
A 23 éves Incheonban élő Lee Na-kyoung körülbelül két éve kezdte követni Rozyt, mert azt hitte, hogy ő egy létező személy. Rozy viszont követte őt és egy virtuális barátság alakult ki köztük, amely még akkor is megmaradt, amikor Lee rájött, hogy az Insta-celeb nem valós.
„Úgy kommunikáltunk, mint a barátok, és jól éreztem magam vele – szóval nem úgy gondolok rá, mint egy mesterséges intelligenciára, hanem mint egy igazi barátra” – mondta Lee.
„Imádom Rozy tartalmát” – tette hozzá Lee. – „Annyira csinos, hogy el sem hiszem, hogy mesterséges intelligencia.”
Persze a virtuális influenszerek jó biznisznek is bizonyultak, hiszen például Rozy Instagramja tele van szponzorált tartalommal, amelyeken bőrápoló és divattermékeket hirdet.
„Idén arra számítunk, hogy könnyedén elérjük a kétmilliárd koreai won (körülbelül 1,52 millió dollár) profitot, csak Rozyval” – mondta a Sidus Studio X vezérigazgatója.
Hozzátette, ahogy Rozy egyre népszerűbbé vált, a cég több szponzorációt kapott olyan luxusmárkáktól, mint a Chanel és a Hermes, valamint magazinoktól és más médiavállalatoktól is. Hirdetései mára megjelentek a televízióban, sőt olyan offline helyeken is, mint a hirdetőtáblák és a buszok oldala.
A cégek azért döntöttek a virtuális modellek mellett, mert akár egy reklámot is sokkal kevesebb idő elkészíteni velük, mint valós társaikkal, valamint
nem öregszenek, nem fáradnak el, tökéletes a sminkjük és a frizurájuk, illetve nem szólnak vissza személyes probléma miatt.
Rozy nem az egyetlen virtuális influenszer, sem Koreában, sem a világban. Lil Miquelat, egy amerikai technológiai startup társalapítói hoztak létre, aki olyan márkákat támogat, mint a Calvin Klein és a Prada, valamint több, mint 3 millió Instagram-követővel rendelkezik. Lu of Magalut egy brazil kiskereskedelmi vállalat hozta létre, közel 6 millió Instagram-követővel, és az FNMeka, a Factory New zenei cég által létrehozott rapper is több, mint 10 millió TikTok-követővel büszkélkedhet.
A Sidus Studio X vezérigazgatója rámutatott arra is, hogy a legtöbb rajongó nem találkozik személyesen igazi hírességekkel, csak a képernyőkön látja őket. Tehát ilyen tekintetben
„nincs nagy különbség a virtuális emberek és az általuk kedvelt valós hírességek között” – mondta.
„Nem az emberek munkáját vesszük el, hanem olyan dolgokat csinálunk, amelyeket az emberek nem képesek megtenni, mint például a 24 órás munkavégzés, vagy olyan egyedi tartalmakat készítése, mint az égen járás” – folytatta a vezérigazgató.
Forrás: cnn.com
A címlapkép forrása: rozy.gram Instagram-oldala