Trombitás Kristóf: Honnan van a pénz, Péter?

Egészen friss hír, hogy Márki-Zay Péter a közösségi oldalán már közel 50 millió forintot elköltött. Ez önmagában persze nem érdekes, nem fontos. Normálisan szerzett pénzből mindenki azt hirdet, azt mutat, amit akar. Van azonban itt egy kis probléma. Politikai hirdetéseknél a Facebook már jó ideje engedi, hogy megnézhessük, ki a finanszírozó. Ebben is van logika, persze. Karácsony Gergely esetében is láthattuk, hogy a 99 Mozgalom adta a pénzt az előválasztási kampányára és így tovább.

Fotó: Szennyes Krisztián/Vasarnap.hu

De mit látunk Márki-Zay Péternél? Azt, hogy a reklámozó maga Márki-Zay Péter. Nem egy szervezet, nem a Mindenki Magyarországa Mozgalom, nem, maga Márki-Zay. No, de ez hogyan lehet? Hiszen ismerjük, láttuk Márki-Zay vagyonnyilatkozatát. Abból világosan kiderül, hogy egymaga nem költhetne ennyit a facebookos jelenlétre. Valami tehát nem stimmel.

És ilyenkor persze az emberben egyre reálisabban felbukkan annak a képe, hogy talán nem minden tiszta. Hogy talán, de csak talán Bige László vagy más, balos oligarchák is felbukkanhatnak. Mert még egyszer mondom, a gond az átláthatóság hiánya. Az, hogy nem tudjuk, honnan jön ez a pénz, mit keres ott, és hogy főleg ki adta. Ha ugyanis nem Márki-Zay – ahogy arra némi esélyt látok –, ám az ő neve van ott, az felettébb furcsa.

Azt tudjuk, hogy a nemzetközi pénzvilágnak vagy éppen a Bige-féléknek mik a tervük Magyarországgal. Nem véletlenül találkozik Londonban Márki-Zay Bajnai Gordonnal, akiről Gansperger Gyula – akit maga Bajnai nevezett régi harcostársának – elmondta, hogy ennek a pénzvilágnak az embere. Sőt, a YouTube-kampányát a baloldali miniszterelnök-jelöltnek egészen konkrétan egy Bajnaihoz köthető cég pénzeli.
Ezek után mennyire furcsa, hogy a Bajnai-kormány rémes megszorításait Márki-Zay úgy méltatta, mint a magyar történelem egyik legszebb fejezetét.

Szóval, Péter, honnan a pénz? A kredencből? A cihából? Valamit mondj már, kérlek!

Iratkozzon fel hírlevelünkre