Repkednek a parkolási büntetések Erzsébetvárosban

Törvénytelen parkolási rend

Bajkai István országgyűlési képviselő, Erzsébetváros volt alpolgármestere a közelmúltban sajtótájékoztatót tartott, amelyen kijelentette, hogy „törvénytelen parkolási rendszert üzemeltet a baloldal Erzsébetvárosban”. Kiemelte, hogy a főváros legsűrűbben lakott városrészében az új parkolási rend miatt megszűnt 200 parkolóhely.

A baloldali önkormányzat több száz olyan helyen szed parkolási díjat és bírságot, ahol nem szedhetne. A jogsértő helyzetet maga idézte elő. A lakossági parkolási helyeket jelző táblák ugyanis rosszak.

A kihelyezett táblák általános parkolási tilalmat jelentenek, amely alól csak a 18:00 és reggel 07:00 közötti időszakban engedélyez kivételt a lakossági parkolási engedéllyel rendelkezőknek a kiegészítő jelzés. A rossz táblával a baloldal jogilag több száz parkolóhelyet szüntetett meg. Eközben közösségi oldalaikon arra buzdítják az autósokat, hogy nyugodtan parkoljanak oda, mert szabad. Beszedik a parkolási díjat és pótdíjaznak is, holott a várakozni tilos tábla mögött parkoló autóknál ezt nem tehetnék meg – írta Facebook-oldalán Bajkai István. 

Fejezzék be az autósok bírságolását

„Szeretnénk tudni, hogy ki adott utasítást a parkolási cég munkatársainak, hogy olyan helyen is bírságolják az autósokat, ahol azt a közlekedési jelzőtáblák egyértelműen nem teszik lehetővé?”

– tesz fel a kérdést a képviselő.

Több autós is arról tájékoztatott minket, hogy parkolási pótdíjat kapott a rosszul kitáblázott részeken.

Erzsébetváros DK-s vezetése tehát becsapja és megkárosítja az autósokat.

Felszólítjuk Erzsébetváros baloldali vezetését, hogy azonnal rendezze a problémát, és fejezzék be a tisztességesen parkolni és közlekedni vágyók megsarcolását! Azt javasoljuk, hogy amíg a helyzet nem nyer tisztázást, takarják le a tévesen kihelyezett táblákat és azonnal intézkedjenek a táblák cseréjéről.

Amíg a táblák letakarása vagy cseréje zajlik, fejezzék be az autók bírságolását az olyan helyeken, ahol a vonatkozó jogszabályok azt nem teszik lehetővé.

– javasolta Bajkai István.

Márciusban véglegesítik a parkolóhelyeket

A Magyar Nemzet cikkéből kiderül, hogy körülbelül kétszer annyi bejelentett autó van Erzsébetvárosban, mint amennyi parkolóhely. A 7200 parkolóhelyre mintegy 12 ezer autó jut.

Első körben a parkolóhelyek 30 százalékát kívánják ilyenformán felszabadítani.

Ha minden autóra lehet lakossági parkolókártyát igényelni és nem csak családonként egyet, akkor sok helyi lakónak lehetetlen lesz biztosítani ezt a kiváltságot (még ha az összes parkolóhelyet kijelölnék lakossági célra, akkor sem), ami újabb konfliktusokhoz vezethet.
A kerület ráadásul lehetőséget teremt a bérlőknek is. „Igényelhetnek kizárólagos lakossági parkolási engedélyt a bérelt lakásban élők is, abban az esetben, ha meg tudnak alkudni a bérbeadóval, és bejelentkeznek az ingatlanba.” 

Niedermüller Péter Erzsébetváros polgármestere Facebook-posztjában kiemelte, hogy a tesztidőszakot követően

márciusban véglegesen felfestik a helyi lakóknak szánt parkolóhelyeket. Hamarosan a programot kiterjesztik Középső- és Külső-Erzsébetvárosra is.

Bulinegyedből kulturális városközpont 

A polgármester néhány napja szintén a közösségi oldalán utalt arra, hogy Erzsébetváros belső magjában az úgynevezett „bulinegyedben” , a parkolás átalakításán kívül jelentős változásokat tervez.

A buliturizmus szerinte csak az államnak hoz bevételt, miközben az itt lakóknak teher.

A területet kultúrnegyeddé kívánja alakítani, sétálóutcák, terek, teraszok, galériák, értékőrző koncertek, színházi előadások ígéretével kecsegtet. Három fő fejlesztési területet nevesített: 1. a zsidó kultúra ápolása és a vallási turizmus erősítése 2. a kreatív iparban tevékenykedő (fiatalok) befogadása, 3. a hagyományos iparosság bemutatása.

Belső-Erzsébetváros jelenleg élő és nem muzeális városrész, ahol számtalan cég, üzlet és szolgáltató található, amelyek nem csak a helyi lakókat szolgálják. Azok a vállalkozások, amelyek a külső városrészekből érkezőket és a turistákat eddig kiszolgálták, nehézségekre készülhetnek.

Logikátlan egyirányúsítások és lezárások

2020-ban a média foglalkozott azzal a botrányos helyzettel, amit a Wesselényi utca egy szakaszán a haladási irány megfordítása idézett elő. A rövid szakaszra kitett behajtani tilos tábla miatt fél kilométeres kerülési körrel lehetett csak folytatni az utat. Mint a Metropol akkor megírta, tömegével szabták ki a 30 ezer forintos bírságot, emellett káoszt teremtettek, amely ráadásul növelte a környezetszennyezést is.

A valamikor logikus városi utcarendszert, amely az egyirányú utcákat, egymást váltogatva jelölte ki, évek óta összevissza táblázzák ki, vagy egyszerűen lezárják.

Helyismeret nélkül emiatt ma is csak nagy kerülőkkel lehet elérni bizonyos pontokat a belvárosban.

Ezt a helyzetet tovább nehezíti a Karácsony Gergely vezette főváros azzal, hogy a körutak és főútvonalak autós forgalmának áteresztőképességét megfelezte.

A Vezess.hu legfrissebb forgalomszámlálása szerint a kerékpársávok kihasználtsága rendkívül alacsony közel 11 ezer autóra 460 kerékpárral közlekedő városi ember jutott, ha a motoros és kerékpáros futárokat (419) nem számolják hozzá.
Ezek az intézkedések környezetvédelmi szempontból sokszor éppen a kitűzött cél ellenkezőjét érik el.

Kiemelt képünk forrása: Google térkép

'Fel a tetejéhez' gomb