El a kezekkel a Mikulástól
Meleg, de egy cseppet sem szeretetteljes
Minden évben izgatottan várjuk, hogy milyen karácsonyi reklámokkal árasztanak el minket a világcégek. Nincs ez másképp Norvégiában sem, ahol a Posten, az ország postai kézbesítő rendszere, 2019 óta készíti ünnepi kisfilmjeit, az emberek nagy örömére. Az „adventre hangolódva” a héten jelentette meg az idei reklámfilmjét, melyet egy meleg és szeretetteljes történetnek nevezett. A reklámkampány valóban melegre sikeredett, ellenben egy cseppet sem szeretetteljes.
Szerelem első látásra
Az „Amikor Harry találkozott a Mikulással” címet viselő karácsonyi reklám ugyanis egy 50 feletti férfiról szól, aki beleszeret a Mikulásba. Egy varázslatos szentestén Harry találkozik a Mikulással, aki éppen akkor teszi le a csomagját a nappaliban, mikor ő (egészen véletlenül) félmeztelenül sétálgat arra, az éjszaka közepén. Szerelem ez első látásra. Legalábbis ezt sugallja a kisfilm, amelyben a két meglett korú férfi, sóvárogva nézi egymást.
Innentől Harry minden évben epekedve várja az ünnepeket, hogy láthassa a Télapót, fantáziálgatva a találkozásról. A „légyottok” rövidek, hiszen a Mikulásnak minden évben sietnie kell a gyerekekhez, de az a pár perc, amit együtt töltenek, tele van fülledt erotikával, szinte tapintható a jelenetekben a vágyakozás egymás iránt.
Semmi másra nem vágyom Karácsonykor, csak Rád!
Egyik évben Harry nem bírja tovább, és levelet ír a Mikulásnak az Északi-sarkra. Egy híres Mariah Carey dalt idéz a levélben: Semmi másra nem vágyom Karácsonykor, csak Rád! Kezét tördelve készül a pillanatra, hogy újra láthatják egymást, mikor csöngetnek. A Postaszolgálat az, ami ajándékokat hozott. Csalódottan megy vissza a nappaliba, ahol maga a Télapó várja, erőltetett kampány szlogennel: idén tovább tudok maradni, a Posten dolgozik helyettem. Ekkor a két idős férfi vad csókolózásba kezd.
Hozzá kell tenni, nem egy késői idősávban vetített pornófilmről van szó, hanem egy gyerekek által is megtekinthető, „átlagos” reklámfilmről. Amit akár a karácsonyi vacsora alatt, vagy az ajándékok bontogatása közben is levetíthet, érzékenyítő jelleggel a norvég köztelevízió.
Norvégiában azt szerethetsz, akit csak akarsz
Az kisfilm apropója, hogy jövőre kerek évfordulója lesz annak, hogy legalizálták a homoszexualitást az országban. Erre utal a film legvégén megjelenő felirat: „2022-ben lesz 50 éve, hogy Norvégiában legálisan azt szerethetsz, akit csak akarsz.”
A Posten szerint a sokszínűség nagyon fontos dolog – olvasható WOW cikkében. A vállalatnál a kor, a nem, a vallás, a szexuális irányultság és az etnikai hovatartozás tekintetében nagy a változatosság. A marketing csapat a következő üzenetet fogalmazta meg a kisfilm mellé.
„Ez egy sötét év volt mindenki számára. Globális világjárvány, vörös kód a bolygónkért, menekültválság és még sok más. Talán, amire idén szükségünk van, az egy meleg és szívből jövő szeretetteljes történet. Annak ünneplésére, hogy Norvégiában azt szerethetünk, akit csak akarunk, mindannak ellenére, ami rossz történik a világban.”
De mi köze ehhez a Mikulásnak?
Mindenkinek szíve joga azt szeretni, úgy és akkor, amikor csak akarja. No de mi köze ehhez a Mikulásnak? Miért kell egy több százéves hagyományt, Szent Miklóst, a gyermekek védőszentjét besározni ehhez?
Egy világ dől össze annak a gyermeknek a lelkében, aki megnézi ezt a velejéig romlott, káros hatású propaganda-anyagot. Ez a kisfilm egészem biztosan megzavarja a kiskorúak egészséges lelki, testi és szellemi fejlődését.
A homoszexuális lobbi szégyellheti magát, hogy egy ilyen témához nyúlt. A Mikulás a gyermekek privilégiuma. Tilos megszentségteleníteni!
El a kezekkel a gyerekek ősz szakállas barátjától!
Egy fekete, homoszexuális férfi játssza a Hamupipőkében a Tündérkeresztanyát