Lezuhant egy katonai repülőgép
A három tagú legénység életét vesztette. A gép parancsnoka Nyikolaj Kuimov, az Il Nyrt. vezető pilótája, első osztályú berepülő pilóta, Oroszország Hőse volt.
Egy, az orosz médiában közzétett, szemtanú által készített mobiltelefonos felvétel tanúsága szerint a leszállni készülő repülő, amelynek jobboldali hajtóműve már a levegőben kigyulladt, jobbra billent, majd egy erdőbe csapódva felrobbant. A gép mintegy másfél kilométerrel a leszállópálya előtt zuhant le. A TASZSZ hírügynökség szerint a pilóta igyekezett elkormányozni a repülőgépet a lakott területektől. A földön a baleset sérülést és anyagi kárt nem okozott.
Az OAK közölte, hogy a történtek kivizsgálására szakértői bizottság alakul, Oleg Bocsarov ipari és kereskedelmi miniszterhelyettes irányításával.
Az Il-112V az első katonai szállítógép, amelyet már a posztszovjet időszakban fejlesztettek ki Oroszországban. A típust 2003-ban a moszkvai védelmi tárca legjobb szállítógép-projektnek minősítette, ám a katonák 2010-2011-ben lemondtak a fejlesztésről és az ukrán An-140-es beszerzése mellett döntöttek.
A kísérleti és konstruktőri munkálatokról és az első prototípusok legyártásáról szóló szerződést végül 2014-ben, a Moszkva és Kijev közötti konfliktus kirobbanása után írták alá. A gép szűzrepülése 2019. március 30-én történt meg, a repülőt akkor is Nyikolaj Kuimov irányította.
A tervek szerint ennek a típusnak kell átvennie majd az elavult An-24-esek és An-26-osok helyét. Kedden az új gép egyetlen repülésképes prototípusa semmisült meg, amely múlt pénteken érkezett Voronyezsből Kubinkába a pénteken megkezdődő Armija-2021 nemzetközi haditechnikai fórumra.
A repülőgép hossza 24,15, szárnyfesztávolsága pedig 27,15 méter. Maximális felszállótömege 21 tonna, beleértve az öt tonnát elérő hasznos terhet. Az Il-112V utazósebessége óránként 450-500 kilométer.
A TASZSZ egyébként kedden közölte, hogy Moszkvában elhunyt Andrej Juraszov, az Il-76-os és az Il-78-as repülőgépek főkonstruktőre. Juraszov 59 éves volt.
(MTI)
Kiemelt képünk forrása: MTI/AP/Dmitrij Ovcsinnyikov