Jakab Péter, a borsodi elnyomottak szószólója az év első hetében 800 000 forintot költött a Facebookon

Jakab Péter, a Jobbik elnöke előszeretettel mutatja magát a kisemberek harcosának, aki pajzsra emeli a nincstelenek jogait és dörgedelmesen áll ki az Országgyűlésben a legvédtelenebbek ügyében. Nem rest ilyenkor megosztani a buszmegállóban vagy az utcán hallott történeteket, melyeket az elnyomott proletárok mesélnek neki, óvatosan a fülébe súgva, nehogy a zsandárok meghallják a kétségbeesett, megtört szavakat, és a végén még deresre húzzák őket. A Jobbik elnöke azt is megígérte, hogy a borsodi választópolgárok fogják elindítani a lejtőn a kormánypártokat, megfosztva őket a kétharmados többségtől, ami ugyan nem jött össze, de biztosan ezt is egy kisemmizett rejtjelezte neki, rémült, dermedt csönd közepette.

Ugyancsak Jakabhoz köthető, hogy a szerencsi időközi választást követően – amelyről utóbb elmondta, hogy nem is gondolta ám igazából úgy, hogy ezt meg lehet nyerni – egy zsák krumplival vonult be a Parlamentbe, és idétlen mozdulattal még Orbán Viktornak is igyekezett azt átadni. Arra is emlékezhetnek az olvasók, hogyan vált a kísérlet teljes kudarccá, nem is csak azért, mert a miniszterelnök nem fogadta el az ajándékot, hanem azért is, mert Jakab hosszú tirádába fogott akciója után, mivel a kormánypárti képviselők, akik teljesen természetesen gyűltek Orbán köré, kissé tán megtaszajtották. Esetleg a lábára is ráléptek. Jakab Péter jó ideje benne van a politika mocsarában. Az úgy nem működik, hogy eljátszom a tökös gyereket, aki kilós krumplival menőzik az ülésteremben, majd ha hasonló vagánysággal találkozom, akkor nyílt fórumon sírom el bánatomat.
Vagyis meg lehet tenni, csak kissé hiteltelen.

Ugyanerről a Jakab Péterről derült ki, hogy az év első hónapjának első hetében – azaz 7 nap alatt – majdnem 800 000 forintot költött el a Facebookon, hogy hirdetésekben, reklámozott posztokban örvendeztesse meg követőit politikai pályafutása eredményeivel.

Ezzel egyébként önmagában nem is lenne probléma. Hosszan lehetne beszélni a Facebook algoritmusairól, de az egészen biztos, hogy a követőszámnak semmilyen jelentősége sincs azt tekintve, hogy adott oldal mennyi embert tud valójában elérni. Reklámozás, vagyis pénz befektetése nélkül örülhetsz, ha a lájkolók 10-15 százaléka eléri a tartalmaidat. A közösségi oldalak ezzel a gyakorlattal mintegy azt sugallják, hogy ha valóban komoly hatást akarsz elérni, (még több, aztán annál is több) pénzt kell költened.


Hirdetés
Jakab Péter erősen kezdte az évet Forrás: Jakab Péter Facebook-oldala

Ez rendben is van. Az azonban nem működik, hogy egy olyan politikus, aki magát a nép egyszerű fiának mutatja be, illetve krumpliszsákokkal turnézik a Parlamentben, egyetlen hét alatt elkölti egy nem is rossz szerencsi ház árát a Facebookon, majd változatlan lendülettel nyomul tovább a szociális demagógiával. És azt a témát most tényleg nem érdemes megnyitni, hogy az elviekben folyamatosan – gyakorlatilag és saját állításuk szerint 2018 óta – pénzügyi problémákkal küszködő Jobbiknak mégis hogyan jut erre tőkéje. Egyben jó példát mutat arra, milyen elképesztő nyomulásra kell felkészülni a balosok részéről, míg jobboldali médiumok, véleményformálók még akkor sem jutnak el a követőikhez, ha szintén hirdetésekkel próbálnak operálni. Tudniillik a letiltást, mint olyat, nem oldja fel a reklám akármilyen magas összege sem.

Jakab természetesen változatlan lendülettel haladhat tovább a lenini úton, de mi szeretnénk emlékeztetni arra olvasóinkat, hogy aki bort iszik és vizet prédikál, az nem feltétlenül választja a leghelyesebb utat. Pláne akkor, ha már a feszületet is nyílt szinten támadja.

 

Trombitás Kristóf

Brutális keresztényellenes fordulat a Jobbikban – amihez ezúton is gratulálunk

'Fel a tetejéhez' gomb