A lengyelek után az ukrajnai püspökök is kiálltak az élet védelme mellett


Hirdetés

Száz évvel ezelőtt legalizálták a világon először az abortuszt, Lenin parancsára, még a bolsevik Oroszországban. A gyermekek anyaméhben történő meggyilkolásának törvényesítése a kommunizmus – és a fasizmus – ideológiájának egyértelmű következménye volt. A totalitarizmus gyilkos öröksége a szocializmus bukásával mégis életben maradt, és az egész világon elterjedt.

Az Ukrajnai Római Katolikus Püspöki Konferencia az évfordulóra emlékezve lelkipásztori levelet adott ki, melyben a püspökök felhívták a figyelmet arra, hogy mit is jelent valójában az abortusz.

A hívek és az egyházi személyek mellett az állami szerveket is arra szólították fel, hogy hagyják abba ezt a szörnyű gyakorlatot, és hathatósan tegyenek ellene.

„Minden emberi élet a fogantatással kezdődik, és Isten szent ajándéka! »Te alkottad veséimet, Te formáltál anyám méhében. Magasztallak Téged, mert félelmes és csodálatos vagy; csodálatosak alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt«” – idézi a katolikus püspökök levele a 139. zsoltár szerzőjének szavait.

„Minden abortusz (műtéti és gyógyszeres: spirál és fogamzásgátló) Isten ötödik parancsának megsértését jelenti: »Ne ölj!«. Az összes vétkek között, amit az ember az élet ellen el tud követni, a művi abortusznak olyan vonásai vannak, melyek miatt különösen is súlyos és kárhoztatandó. A II. vatikáni zsinat a csecsemőgyilkossággal együtt »utálatos bűncselekménynek« nevezi. (Evangelium vitae, 58; Gaudium et spes, 51). Aki ilyen cselekedetet követ el, az súlyos bűnt hajt végre, és nem járulhat szentáldozáshoz a bűnbocsánat szentsége nélkül” – szögezik le az ukrán főpásztorok, hozzátéve: aki az abortuszt támogatja, akár az eljárást megkönnyítő vagy megengedő törvények megalkotásával, az „kizárja magát a keresztény hitből és a saját üdvösségét kockáztatja!”

A meg nem született gyermekekért vívott harcot a püspökök „a sötétség világának urai és a gonoszság lelkei ellen vívott küzdelemnek” nevezi, melynek hatékony folytatásához tanácsokat is megfogalmaznak. Ebben egyebek mellett ajánlják a megelőző böjt gyakorlását, az imavirrasztásokat, a rózsafüzér imádkozását, a lelki örökbefogadást. Az ukrán püspökök kiemelik Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepének fontosságát, amely egyben a megfogant élet világnapja is.

Az ukrán egyházi vezetők akcióterve nem áll meg a bűn tiltásánál és az abortuszellenességnél: „Hozzunk létre családsegítő és tanácsadó központokat a nehéz élethelyzetbe került nők megsegítésére – hogy boldogan szülhessék meg gyermekeiket!”

Az Ukrajnai Római Katolikus Püspöki Konferencia nem átallott az orvosok és a politikusok irányában is konkrét üzenetet megfogalmazni, az előbbieket az életmentésre ösztönözve, a törvényhozásban szolgálókat pedig arra ösztökélve, hogy „tegyenek meg mindent azért, hogy az emberi életet törvény védje a fogantatás pillanatától a természetes halálig”.

„Felhívásunkkal az állami szervek valamennyi képviselőjéhez is fordulunk! Ukrajna alkotmányának 27. cikke szerint mindenkinek elidegeníthetetlen joga van az élethez. Senkitől sem szabad szándékosan elvenni az életét. Isten igéje, valamint a tudományos kutatások szerint is, az élet a fogantatás pillanatával kezdődik! Védjétek ezt a TÖRVÉNYT azok érdekében is, akik ezt a törvényt nem tudják saját életük védelmére alkalmazni, a legkisebb polgáraink érdekében, akik még az anyaméhben élnek” – követelte az ukrajnai katolikus püspökök testülete, buzdítva az apákat, hogy Szent József példája nyomán védelmezzék a születendő gyermekeiket.

„Ne hagyjátok, hogy a gyermeket valaki megölje! Legyetek olyanok, mint Szent József, aki megvédte a Gyermeket és anyját Heródes gyilkos tervétől! Ez a ti apai hivatásotok!”

Forrás: Magyar Kurír

 

Kapcsolódó, olvasásra ajánlott írásaink:

Lenni vagy nem lenni – életvédelem kontra liberalizmus

Lenni vagy nem lenni – életvédelem kontra liberalizmus

Kiemelt képünk forrása: Flickr

 


Hirdetés

'Fel a tetejéhez' gomb