Felértékelődött az élelmiszeripar szerepe
A miniszter hangsúlyozta, hogy ez feltételezi az élelmiszeripar fejlesztését is. Ezért is dolgozták ki az élelmiszeripari támogatási programot, amelyre a kormány 8 milliárd forintot különített el.
A fenntarthatóság, a környezettudatosság és az élelmiszeripari termelés korszerűsítése, amelyet stratégiai partnerségben valósít meg a nagyvállalatokkal, szerepel az agrártárca legfontosabb célkitűzései között – mondta Nagy István.
Megjegyezte: a rászorulók is részesülnek a nagyvállalatoknak nyújtott támogatásból. Annak feltétele, hogy a cégek a támogatásuk 10 százalékát kitevő összegű adományozási szerződést kössenek a Karitatív Tanács valamelyik tagszervezetével vagy a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel.
Bár a kérelmek beadási ideje lejárt, a tervek szerint újra meghirdetik ezt a lehetőséget augusztus végén
– tette hozzá. A miniszter szólt arról, hogy az Unilever három hazai gyára 1991 óta több mint 200 millió eurós beruházást valósított meg.
Alberto Di-Leo, az Unilever magyar-horvát-bosnyák-szlovén üzletének vezetője elmondta, az Unilever számára Magyarország kiemelt közép- és kelet-európai központ. Az Unilever Magyarország Kft. a magyar, szlovén, horvát és boszniai menedzsment folyamatok központja is, így mintegy 20 millió fogyasztó ellátásáért felel – fűzte hozzá.
Veszprémben a tengerentúlra is gyártanak többek között Magnum jégkrémet, a röszkei gyárban egyebek mellett Knorr levesporokat, a nyírbátori üzemben pedig fertőtlenítőket, öblítőket – mondta.
Tájékoztatása szerint az Unilever Magyarország Kft., amely a globális Unilever hazai leányvállalata, 2019-ben 9 százalékkal 116,9 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, az adózás előtti eredménye meghaladta a 2 milliárd forintot.
A vállalatcsoport 69 ország több mint 300 gyárában állít elő késztermékeket, 52 milliárd euró forgalmat bonyolított le 2019-ben.
Soós András veszprémi gyárigazgató jelentősnek nevezte stratégiai együttműködésüket az agrártárcával. Közölte: a veszprémi jégkrémgyárban szezontól függően mintegy 650 ember dolgozik, 500 féle jégkrémből 70 millió litert gyártanak évente. Mint mondta, a járványhelyzet következtében 2020 első hónapjaiban, a nem otthoni fogyasztásra szánt termékek esetében kiesés történt, nem állt le a gyártás, de szigorodtak a biztonsági szabályok. Kiemelte: az elmúlt fél évtizedben jelentős automatizálás történt a gyárban, korszerűsödtek a gyártósorok.
Válaszd a hazait! elnevezéssel kampányt indít a kormány a hazai előállítású termékek népszerűsítésére.
Nagy István a dunaharaszti Ficsor Tehenészetben tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a világjárványban is megmutatta a magyar mezőgazdaság, hogy képes az önellátásra, a hazai élelmiszer-termelés sikeresen vette az akadályokat és gyorsan reagált a megnövekedett igényekre is. Hozzátette: a kormány célja, hogy a „hazai élelmiszer-ellátás gerincét a családi gazdaságok, a magyar élelmiszer-előállító és feldolgozó, kis- és középméretű vállalkozások alkossák”.
MTI
Kiemelt kélünkön: Nagy István agrárminiszter a hazai előállítású termékek népszerűsítését célzó Válaszd a hazait! kampányról tartott sajtótájékoztatón a Ficsor Tehenészetben. Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)