Baloldali újságíró ismerte el, hogy a 444, a 24 és a HVG közreműködött az Index szétverésében

Bodolai László után újabb baloldali szereplő ismerte el, hogy a baloldalnak köze volt az Index szétveréséhez. Bodoky Tamás, az Átlátszó főszerkesztője arról beszélt a Reaktor Podcast adásában, hogy a 444, a 24 és a HVG üzletileg jól járt a helyzettel, és - ahogy fogalmazott – „fűtötték az Index-konfliktust”. Ezelőtt is voltak erre utaló jelek: Varga Zoltán, milliárdos üzletember, vörösbáró lapja, a 24 fizetett hirdetésekben kezdte el terjeszteni az Index szétesésével foglalkozó cikkeit – írja az Origo.

Mint az oldalon megjelent, a téma a rádióműsorban az Index helyzete volt, a beszélgetés elején pedig rögtön szóba került Uj Péterék kiválása az Indexből. Mint ismert, a Soros-blog mostani főszerkesztője több kollégájával együtt még 2013-ban távozott a portáltól, aminek máig ható következményei vannak. „A 444 indulása kimondva-kimondatlanul arról szólt, hogy Uj Péter jó pár indexes újságíró és menedzser leigazolásával bedönti az Indexet” – hangzott el a podcastban.  

Mint az Origo írja,

a 24 ízléstelen módon tizenegy, az Index belháborújával és botrányával foglalkozó cikkét is fizetett hirdetésként kezdte el terjeszteni.

Az anyagok mindegyike több mint egy hete jelent meg a felületen, így az ízléstelen „hadjárat” még csak aktualitásával sem indokolható. A legdurvább eset mind közül az volt, hogy a 24 stábja fizetett annak a hírnek a népszerűsítéséért, miszerint „Többen felmondtak az Indexnél”.

Az Origo cikkében kihangsúlyozza: Bodoky Tamás személyében a baloldali politikai körök egyik meghatározó figurája ismerte el, hogy a társportálok tevékenyen részt vettek az Index „bedöntésében”.  Ezzel teljes mértékben megcáfolta a baloldali propagandamédiában futtatott magyarázatot, miszerint külső erők keze van a dologban. Mint írják, ez azért kiemelten fontos, mert a hazai baloldali pártok szemmel láthatóan politikai-kommunikációs fegyverként szeretnék használni a témát a nemzetközi színtéren ősszel.

Ezt jelzi, hogy Cseh Katalin, a Momentum uniós képviselője csütörtökön felszólította Brüsszelt, fizesse a hazai baloldali sajtó működését. Közel sem mellékes, hogy példátlannak számít, hogy egy magyar politikus nyíltan azért lobbizik, hogy az Európai Unió beavatkozzon a szabad magyar sajtó életébe és pénzelje a baloldal lapjait

– írja az Origo.

Az eredeti, teljes cikk itt olvasható.

Kiemelt képünkön Bodoky Tamás, az atlatszo.hu főszerkesztője a Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány workshopján a budapesti Hotel Parlament szállodában 2013. május 29-én. MTI Fotó: Kovács Attila