Nyolcezer tárgy került elő a hódmezővásárhelyi tram-train vonalán végzett ásatásokon
A beruházás régészeti szakfeladatait 2016 óta látja el a múzeum, a közgyűjtemény munkatársai részt vettek a megelőző dokumentáció elkészítésében, majd ellátták a közműkiváltások és a pályaépítés régészeti megfigyelését. Nyolc helyszínen kisebb régészeti feltárást is végeztek, tapasztalataikat tízezer fotó és több száz oldalnyi dokumentáció őrzi – összegezte az elvégzett munkát a szakember.
A közlekedési beruházás lehetőséget adott a város keresztmetszeti régészeti megfigyelésére és a már ismert lelőhelyekről alkotott kép pontosítására is. A leletanyag legnagyobb része már korábban bolygatott területről került elő. A legrégebbi darabok a bronzkorból, a legújabb régészeti korú leletek pedig az újkorból származnak, kilencven százalékuk a török korban, valamint az azt közvetlenül megelőző és követő időkben került a földbe – közölte Csányi Viktor.
A záró munkálatokat a Nagyállomás környékén végzik a szakemberek, ahol a feltárás megerősítette, hogy ott az Árpád-kor végétől egészen az Anjou-korig település működött. Ezt igazolják a most megtalált Árpád-kori cserépfazék- és bográcsperem-töredékek is.
A leleteket folyamatosan dolgozzák fel a Tornyai-múzeum munkatársai, és a megtisztított és dokumentált tárgyakból jövőre rendez kiállítást a közgyűjtemény, amelyen a tram-train építése idején megtalált legérdekesebb leletek mellett bemutatják a megfigyelések során dokumentált régészeti jelenségeket is.
(MTI)
Kiemelt képünkön Fekete András restaurátor egy római kori tál darabjait illeszti össze a Tornyai János Múzeumban 2020. augusztus 5-én. MTI/Rosta Tibor