Rendőrség: nem volt ittas a Viking Sigyn kapitánya

Csécsi Soma a mentés, a vizsgálat és a kutatás körülményeit ismertető sajtótájékoztatón közölte: a balesetet követően rögtön mintát vettek a kapitánytól, a vizsgálat negatívnak bizonyult.

Hozzátette:

a BRFK 60 tagú nyomozócsoportot állított fel a baleset körülményeinek tisztázása, a felelősség megállapítása érdekében.

A szóvivő felidézte, hogy Viking Sigyn szállodahajó május 29-én este 9 után öt perccel ütközött neki a koreai turistákat szállító Hableány sétahajónak, aminek következtében a Hableány elsüllyedt.


Hirdetés

Az első vízirendőr negyed 10-kor, még azelőtt a helyszínen volt, hogy a rendőrségre bejelentés érkezett, és sikerült két embert kimentenie a vízből.

A balesetet követően azonnal szemlét tartott a rendőrség a Vikingen. A nyolcórás, nautikai, igazságügyi és hajózási szakértők részvételével megtartott vizsgálat alkalmával 5 ezer fényképet készítettek és lefoglalták a hajó informatikai rendszereinek teljes, több mint 2 terabyte mennyiségű adatállományát – közölte Csécsi Soma.

Hozzáfűzte, hogy a hajó további visszatartása nem volt indokolt, vagyis jogszerűen és szakszerűen engedték el.

Csécsi Soma alezredes, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szóvivője (szemben, b2) sajtótájékoztatót tart a Rendőrségi Igazgatási Központban 2019. június 18-án, a május 29-én történt dunai hajóbaleset kapcsán elrendelt nyomozás állásáról, valamint a balesetben eltűnt személyek kereséséről. Balra Fülöp Gergely alezredes, az ORFK Kommunikációs Szolgálatának főosztályvezető-helyettese. – MTI/Soós Lajos

A BRFK – folytatta – a baleset után rögtön nyomozást rendelt el halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt ismeretlen tettes ellen.

A hajó ukrán kapitányát gyanúsítottként hallgatták ki és kezdeményezték a letartóztatását, ám a bíróság bűnügyi felügyeletet rendelt el.

Az eddigi vizsgálat során a gyanúsított mellett tanúként 78 embert hallgattak ki és további 230 embert hallgattak meg, illetve 16 térfigyelő kamera felvételeit gyűjtötték be.

A Vikingen a bizonyítás érdekében végeztek egy újabb szemlét június 10-én Visegrádon.

Ezt követően sem volt indokolt a hajó visszatartása

– hangsúlyozta.

Ugyanakkor egy korábbi hajóbaleset okán felvették a kapcsolatot a holland rendőrséggel – mondta.

Arról is beszámolt, hogy a Hableányon, a hajó kiemelése után rögtőn megkezdték a szemlét, ami 26 órán keresztül tartott. Továbbá el kellett távolítani a hajótestből 7 köbméter gázolajjal szennyezett homokot, 5 köbméter gázolajos vizet és 2 köbméter gázolajat.

A kutatásról azt mondta, hogy azt a Margit hídtól az országhatárig terjedő magyarországi, 215 kilométernyi Duna-szakaszon folytatják, mindaddig, amíg „reális esély” van a még eltűntként kezelt három áldozat megtalálására.

A kutatás nem csupán a folyón zajlik, hanem az ár- és hullámtéren is, a rendőrség valamennyi bevethető hajójának részvételével. Továbbá parti egységek, helikopterek és drónok is segítik a munkát – ismertette Csécsi Soma.

Kérdésre válaszolva elmondta:

a nyomozás feladata annak kiderítése, hogy ki állt az ütközés időpontjában a Viking kormánykerekénél.

Ugyanakkor arról nem kívánt tájékoztatást adni, hogy a kihallgatás alkalmával mint mondott az ukrán kapitány.

A Hableányon 35-en utaztak, 33 koreai turista és a kéttagú magyar személyzet. A balesetet követően hét koreait sikerült kimenteni, illetve hét holttestet találtak. Azóta újabb 18 holttest került elő, ám három embert – valamennyien koreaiak – még keresnek a hatóságok.

MTI

'Fel a tetejéhez' gomb