Mobilitási pontot adtak át a fővárosi Szent Gellért téren
Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes a megnyitón elmondta, 2017 májusában indult a Cities-4-People elnevezésű európai uniós projekt, amelynek keretében öt európai város – köztük Budapest – arra vállalkozott, hogy különböző közlekedési megoldásokat teszteljen.
A projekt célja, hogy közösségi tervezéssel emberközeli megoldásokat hozzanak létre, ezeket teszteljék és értékeljék.
A fővárosi önkormányzat elkötelezett ebben a munkában, és szeretnék jobban megismerni a budapestiek igényét a mobilitás területén – hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes.
Szalay-Bobrovniczky Alexandra közölte, a projekt célterülete a budai Duna-part Margit híd és Műegyetem rakpart közötti szakasza. A projekt során három kísérleti elem valósul meg: a mobilitási ponton kívül egy hétvégi gyalogos- és kerékpárosbarát forgalomtechnikai beavatkozás a budai felső rakpart Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszán, továbbá a turistaösvényekhez hasonló, „budai sétaösvény” elnevezésű gyalogos útvonal.
Elsőként a mobilitási pontot adták át, amelynek lényege, hogy többféle szolgáltatás érhető el egy központi helyen. A Szent Gellért téren igénybe lehet venni a LIME elektromosroller-megosztó, a Mol Bubi és a Donkey Republic kerékpármegosztó, a Mol Limo és a Green Go autómegosztó szolgáltatást – mondta a főpolgármester-helyettes, hozzátéve, hogy a kéthónapos kísérlet során várják a felhasználók véleményét.
Kiemelte, a tesztidőszak eredményei nagyban segítik majd a budapesti közlekedési rendszer hatékonyabb működését.
Nemesdy Ervin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a megnyitón bejelentette, hogy a Mol Bubi közbringarendszer pénteken 16 új gyűjtőállomással és 300 új kerékpárral bővült. Ezekkel együtt már 143 állomás van Budapesten, és a rendszerben 1846 kerékpár áll rendelkezésre a fővárosban.
A BKK közleménye szerint A VII., IX., XI., XIII. és XIV. kerületben alakítottak ki új állomásokat, egyebek közt az Almássy téren, a Dohány utcai zsinagógánál, a Műegyetem rakparton, az Infoparknál, a Pap Károly utcában, a Béke téren és Rákosrendező vasútállomáson.
A fejlesztésnek köszönhetően olyan frekventált, sokak által látogatott területeken, mint a XI. kerületi egyetemi negyed, illetve az Infopark, hat új gyűjtőállomással bővül a rendszer. A VII. és IX. kerületben is sűrűbb lett a szolgáltatási terület: a felhasználók négy új helyszínen vehetik fel és tehetik le a kerékpárokat.
A szolgáltatás területileg is bővült: a XIII. kerületben a Rákosrendező térsége (Szegedi úti tengely) is elérhetővé vált a kerékpárokkal.
Ez azért is fontos, mert a vonattal Budapestre érkezőknek nem szükséges a Nyugati pályaudvarig bemenniük a Váci út eléréséhez.
Erb Szilvia, a Közlekedéstudományi Intézet ügyvezetője arról beszélt, hogy jelentősen át fog alakulni a városi és az országos közlekedési kultúra, a közlekedési szokások. Példaként említette, hogy a járműfejlesztések során az elektromos meghajtásúak mellett folyamatos kutatást végeznek a gáz- és hibridmeghajtású, valamint az önvezető járművek esetében.
A megnyitón elhangzott, hogy a Mol Limo ma már 450 autóval áll rendelkezésre, a Green Go szolgáltatása keretében 300 elektromos autó vehető igénybe, a Donkey Republicnak 350 biciklije van Budapesten, továbbá jelenleg a fővárosban közösségi rendszerben 200 elektromos roller érhető el.
MTI