Szabad akarat és a nemi sokszínűség

A nemiség közel 60 különböző válfajával köszöntötte felszólalásban a jelenlévőket egy német politikus.

Érdemes végignézni, mert rendkívül komolyan csinálja!

Steffen Königer az Alternative für Deutschland „nehézfiúja” a polkorrektség nevében azzal kezdte beszédét, hogy a manapság már meglehetősen szűk látókörűnek tekinthető „Kedves Hölgyeim és Uraim!” megszólítást a genderológia által leírt összes nem megnevezésével kezdte, mintegy megelőlegezve egy meglehetősen bizarr jövendőt.

Politikai tréfáját – mert remélhetőleg egyelőre még csak az volt! – a levezető elnök némi türelmetlenséggel fogadta, s az alábbi párbeszéd zajlott le közöttük akkor, amikor Königer úr még csak a megszólítások közepén járt.

Steffen Königer a német politikai élet egyik újdonsült fenegyereke, az Alternative für Deutschland (AfD) párt tagja, állítólag igen büszke a 991-es sorszámú pártagsági könyvére – legalábbis ezt írja róla a Berliner Zeitung.

A hippi kinézetű Königer egykor profi szörfös akart lenni és állítólag emiatt viseli még ma is e politikustól igazán szokatlan hajzatot, de ez azért sohasem akadályozza meg abban, hogy a furcsa hajviselete mellett mindig kifogástalan öltönyt is viseljen.

Szintén a Berliner Zeitung mondja róla, hogy a szónok sok tekintetben ellentmondásos fickó. Szigorúan konzervatív értékrendű, miközben megtagadta egykor a katonai szolgálatot, mert legalább annyira elkötelezetten pacifista is. A Neue Forum (Új Fórum, 1989-ben az NDK-ban alakult civil mozgalom, amely ma egy kis német pártként működik) helyi csoportjának alapítója volt pont abban az időkben, amikor éppen 1995 Mister Brandenburgként férfiszépségverseny győztese is lett és ugyanakkor a Junge Freiheit (Fiatal Szabadság) keményvonalas konzervatív újságírójaként azon fáradozott, hogy minél több borsot törjön szarkasztikus írásaival a rivális pártok orra alá.

Pár szimbólum a nemek új, kaotikus világából

Meg kell jegyeznünk azonban, hogy Steffen Königer mégsem végzett tökéletes munkát, hiszen a nála sokkal jobban értesült The Telegraph a napokban arról számolt be egy január 9-én megjelent cikkében, hogy a brit Facebook, miután sikeresen integrálódott az USA rendszerébe, megelégelve az adatlapja kitöltésekor a nemek választásának szánalmas szűkösségét, a meglévő ötven társadalmi nemet további 21-gyel bővítette ki.

Íme a lista, amely UK Facebook új protokollja szerint érvényes immár:

Mivel az emberi szabad akarat tobzódásában nem mindenki igazodik el a naponta föld alól előbukkanó új fogalmak között, ezért segítségül hívtunk a gender-szakirodalmat, aminek állítólag egyik esszenciája ez az alábbi infografika.

Kellő komolysággal tanulmányozzák e nem könnyen befogadható ábrát!

Ezt kínálják fel tájékoztatásul töprengeni valónak a magyar LMBTQ oldalak a zavarba ejtő sokszínűség megértésére. Az öniróniától sem mentes Melegedő blog írása igyekszik eligazítást adni azokban a különös nemekben, amelyeket Herr Königer sem nevezett meg még kellő pontossággal.

A teljesség igénye nélkül az emberi szabad akarat kérdésében egy másik szakirodalmat is fellapoztunk, a Katolikus Egyház Katekizmusát (KEK), amely a Római Katolikus Egyház tanításainak teljes összefoglalását tartalmazza.

Ez az írás először 1992-ben jelent meg, majd 2002-ben több püspök részéről is felmerült az igény egy rövidített összefoglaló elkészítésére, hogy az Egyház biztos tanítását a hívekkel jobban megismertessék. Az így megrendelt kompendiumot egy, még Ratzinger bíboros által vezetett bizottság állította össze, s 2005-ben ugyanő, már XVI. Benedek pápaként adta át a széles olvasóközönségnek. Joseph Aloisius Ratzingert 1981-ben még II. János Pál pápa nevezte az egyházi tanítóhivatal, a Hittani Kongregáció prefektusává, akinek nevét még ellenfelei, és más keresztény felekezetek teológusai is a XX. század legnagyobb hittudósai között tartják számon.

Felütöttük hát az alapos munka vaskos kötetét a szabad akarat címszónál, amiről a következőket olvashattuk ott:

„Minél inkább teszi a jót, annál szabadabbá válik az ember. Igaz szabadság csak a jó és az igazságosság szolgálatában lehetséges. Az engedetlenség és a rossz választása visszaélés a szabadsággal és a bűn rabszolgaságába vezet” – valamint ideidéz még egy Igét is: „De hála az Istennek, hogy csak voltatok a bűn szolgái, de szívetek szerint engedelmeskedtetek annak a tanításnak, amelynek követésére adattatok!” Róm 6,17.

A szabadságot fenyegető veszedelmekről pedig így ír az általunk mértékadónak tartott szakirodalom:
„A szabadság gyakorlása nem foglalja magában a bármit-mondás és a bármit-tevés jogát. Hamis föltételezés, hogy »az alany olyan szabadságának fogalma, mely szerint mint egyedi személy önmagának elegendő és célja az, hogy a földi javak élvezetében kielégítse vágyait«.* Egyébként a szabadság jogos használatának szükséges gazdasági és társadalmi, politikai és kulturális föltételei nagyon gyakran ismeretlenek vagy megsértik őket. A vakság és igazságtalanság ilyen állapota megterheli az erkölcsi életet, és mind az erőseket, mind a gyöngéket megkísérti, hogy vétkezzenek a szeretet ellen. Az ember, ha elszakad az erkölcsi törvénytől, megkárosítja a saját szabadságát, önmagát kötözi meg, megszakítja a testvériséget a hozzá hasonlókkal és föllázad az isteni igazság ellen.”   *Sacra Congregatio pro Doctrina Fidei: Libertatis conscientia intsrukció, 13: AAS 79 (1987) 559.

Tisztelt Modern Ember! – „…Az alany olyan szabadságának fogalma, mely szerint mint egyedi személy önmagának elegendő és célja az, hogy a földi javak élvezetében kielégítse vágyait” –, szíveskedj ízlelgetni e fenti gondolatot, hogy ama Steffen Königer által elviccelt, de igen komornak tetsző jövő ne boruljék majd reánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre