Az óvodáskor a legnagyobb lehetőség a tehetséggondozásra

A pedagógusoknak olyan felkészültséggel kell rendelkezniük, hogy a gyerekek digitális szükségleteit megértsék - nyilatkozta a kor kihívásairól a mandiner.hu-nak Mudriné Resku Szilvia óvodapedagógus.

21. századi pedagógusként nevelni és oktatni 21. századi gyerekeket – mondja mottóját bemutatva a mandiner.hu-nak adott interjújában Mudriné Resku Szilvia óvodapedagógus. A szakember szerint az óvodapedagógusnak egyértelműen számítania kell a szülőre, “aki otthon építheti tovább az óvodában elkezdett folyamatot, avagy rombolhatja szét akár egyetlen mondatával”. Felhívja a figyelmet: “az óvodáskor az az időszak, amikor a gyerekek 98%-a személyiségének, képességének bármely szegmensét bátran megmutatja, sorolhatjuk ide a táncot, mozgást, éneklést, a vers- vagy mesemondást”. Hangsúlyozza: van értelme és hazánkban komoly hagyománya is van az óvodáskori tehetségfejlesztésnek. 

Mudriné Resku Szilvia vallja, hogy – mivel a közoktatásban részt vevő valamennyi gyermeket körbeveszi az internet világa -, “nem az a kérdés, hogy szabad-e a gyerekek digitális kompetenciáját megalapozni, illetve fejleszteni. Mindinkább az, hogy milyen alkalmazások felhasználásával segítjük elő digitális kompetenciájuk fejlődését”. Úgy látja, a pedagógusoknak olyan felkészültséggel kell rendelkezniük, hogy a gyerekek digitális szükségleteit megértsék, és megfelelő digitális pedagógiai módszerekkel, web 2.0-s eszközökkel, alkalmazásokkal irányítani tudják őket a minőségi választás útjára. 

Az óvodapedagógusi hivatás jövőjével kapcsolatosan az interjúalany optimistán nyilatkozott. Úgy látja, a pályakezdők lelkesedése és pozitív szemlélete magával ragadó, és “amíg gyermeki energiák mozgatják az új megismerésük vágyát, addig az óvodapedagógusi hivatás jó kezekben maradhat”. 

Az interjú itt olvasható

A kép forrása a Pixabay.

Iratkozzon fel hírlevelünkre