Tipikusan magyar? Tipikusan liberális?
A kisfilm elején láthatunk néhány, magyarokra jellemző sztereotípiát. A film szerint ezek például a hosszú sorokban várakozók megelőzése, a zacskós tej fogyasztása, vagy a kalocsai hímzéses, népi motívumos ruha viselése. Ezután lép be a képbe a „Most Generáció”, amely csupa „menő” dolgot művel, és aki – a filmben szereplő szupermodell szerint – innentől kezdve majd eldönti, hogy mi is az, ami „menő”, mi a tipikusan magyar.
A Most Generáció tagjai (annak, aki nem értené) a Telekom szerint azok, „akiket nem hasonló koruk definiál, hanem az, hogy a digitális világra sorsfordító pozitív erőként tekintenek, és a digitális eszközöket okosan használva a saját boldogulásukra, fejlődésükre fordítják azokat.” Kicsit hajaz egyébként az elnevezés a Momentum Generációra, oda se neki.
A kampány célja – saját elmondásuk szerint – egy szemléletváltás elindítása lenne, a digitális optimizmus beépítése a magyar köztudatba.
A Youtube-on is megtalálható reklámfilm úgy tűnik, nem annyira jött be a hazai célközönségnek, a dislike-ok száma ugyanis több mint háromszorosa a like-okénak. A kommentelők nagy része felháborodott a látottakon, és olyanokat ír, mint: „Magyar vagyok, nem szoktam tolakodni és hőbörögni, hanem kivárom a sorom. Tisztelem a történelmünket és kultúránkat.. nektek is ezt kéne tenni, kedves telekom.. „
A mindig mindenben a rosszat kereső 444.hu gyorsan rá is repült a témára, és megírták cikküket, amelyben előszeretettel ostobázzák le mindazokat, akiknek nem tetszett a kisfilm. Teljes meggyőződéssel számolnak be arról, hogy szerintük a kommentelők többsége, vagyis azok, akik fel vannak háborodva, valószínűleg nem értették meg a reklám üzenetét.
Persze megszokhattuk már ezt a balliberális sajtó képviselőitől: ugyanezt a műsort játsszák el minden egyes alkalommal, amikor a bevándorlás kérdéséről van szó, vagy amikor olyan közéleti ügyekről zajlik a diskurzus, amivel ők nem a többség álláspontjával értenek egyet. Ugyanezt tapasztalhattuk például a tavaszi országgyűlési választás után is: hetekig attól volt hangos a balos sajtó, hogy a Fidesz csak azért nyerhetett, mert a tanulatlan, alulképzettebb szavazókat sikerült manipulálni, vidéken pedig amúgy sincs internet.
Fel sem merül bennük az, hogy a kommentelők azon része is megértette a reklám üzenetét, akiknek nem tetszenek a látottak, és ennek ellenére nyilvánították ki nemtetszésüket, vagy írták azt, hogy le fogják mondani Telekom-előfizetésüket. Az sem fordult meg a fejükben, hogy nem biztos, hogy a nézőket kellene hibáztatni, ha nem ment át a film üzenete. Elképzelhető talán, hogy az alkotók lőttek mellé, és nem sikerült jól a reklám?